کشف قطعات معیوب در هواپیماهای 737 NG و 737 MAX

© AFP 2023 / StringerBoeing 787
Boeing 787 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بوئینگ نقص های موجود در بال هواپیماهای مکس را کشف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از cbsnews.com، کارشناسان شرکت هواپیمایی بوئینگ توانستند قطعات معیوب در هواپیماهای 737 NG  و  737 MAX را کشف کنند.

شرکت بوئینگ به اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد که بیش از 300 فروند از هواپیماهای 737 از جمله مدل 737 مکس ممکن است قطعات ناقص و معیوب در بال های خود داشته باشند.

کاهش میزان تولید بوئینگ 737 مکس - اسپوتنیک ایران
کاهش میزان تولید بوئینگ 737 مکس

این قطعات احتمالاً در نتیجه فرآیند نامناسب تولید در این هواپیماها قرار گرفته‌اند. شرکت بوئینگ مشکل در این نوع هواپیماها را در بخشی از بال‌های جلویی می‌داند که نقش مهمی در زمان بلند شدن هواپیما و فرودآمدن دارد. در 32 هواپیمای مدل NG737 نیز این قطعات معیوب کشف شده است.

این جدیدترین چالش برای بزرگترین شرکت هوانوردی جهان از زمان سقوط دو هوایپیمای بوئینگ 737 مکس در چند ماه گذشته محسوب می‌شود.

در اعلامیه اداره فدرال هواپیمایی مدنی آمریکا آمده است:«به دلیل فرایند نادرست تولید این قطعات معیوب بودند. هرچند اختلال در کار بال های هواپیما باعث از دست رفتن هواپیما نمی شود ولی خطر آن وجود دارد که قطعات معیوب  ممکن است به آسیب رسیدن به هواپیما هنگام پرواز بشود».

پیش از این گزارش شده بود که شرکت هواپیمایی بوئینگ به دلیل مشکلات ایجاد شده در مدل 737 خود در ماه آوریل هیچ سفارشی را برای خرید هواپیما از این شرکت دریافت نکرده است. نه تنها از زمان سقوط هواپیمای مکس 737 در 13 مارس، سفارش خرید این هواپیما به صفر رسیده بلکه دیگر هواپیماهای این شرکت نیز از جمله بوئینگ787 دریم لاینر و یا 777 نیز سفارش جدیدی را در ماه گذشته میلادی دریافت نکرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала