ارائه شناسه کاربری شبکه های اجتماعی برای اخذ ویزای آمریکا

© Fotolia / weimارائه شناسه کاربری شبکه های اجتماعی برای اخذ ویزای آمریکا
ارائه شناسه کاربری شبکه های اجتماعی برای اخذ ویزای آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس قوانین وزارت خارجه آمریکا، حساب کاربری متقاضیان ویزای این کشور در شبکه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در دستورالعمل جدیدی از متقاضیان ویزای این کشور می خواهد که شناسه های کاربری خود در شبکه های اجتماعی را نیز ارائه دهند.
وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا اجرای قانونی را کلید زده که تقریبا تمامی داوطلبان ویزای این کشور را به ارائه اطلاعاتی در مورد نام کاربری در شبکه های اجتماعی، ایمیل و شماره تلفن مورد استفاده در پنج سال گذشته وادار می کند.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته اگر کسانی درباره اطلاعات شان در شبکه های مجازی دروغ بگویند «با عواقب بدی» روبرو خواهند شد.
از دو سال پیش وزارت خارجه اطلاعات شبکه های اجتماعی شهروندان چند کشوری که مشمول فرمان اجرایی دونالد ترامپ شده بودند را آغاز کرده بود اما دستور العمل جدید به همه درخواست های ویزا از دیگر کشورها هم تعمیم داده شده است.
در سال 2018 که آمریکا به صورت محدود این دستورالعمل را اجرا کرد، گروه‌های حقوق بشری با اعتراض به آن گفتند که در عمل چنین اقدامی منجر به خودسانسوری افراد خواهد شد.
دولت دونالد ترامپ که با وعده "سر و سامان دادن به وضعیت مهاجرت" بر سر کار آمده اما به دنبال "بررسی دقیق پیشینه افراد" پیش از صدور روادید است.
وزارت خارجه آمریکا این احتمال را مطرح کرده که این دستورالعمل در سال شامل حال 14 میلیون و هفتصد هزار نفر خواهد شد.

 پیش از این تنها برخی متقاضیان خاص نظیر افراد ساکن در مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی ناچار به ارائه اطلاعاتی از این دست بودند؛ حالا اما اکثر داوطلبان باید اطلاعات درخواستی را ارائه کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала