دست‌هایی که می‌بینید متعلق به چه کسانی است؟ +ویدئو

© Fotolia / Karelin Dmitriyدست‌هایی که می‌بینید متعلق به چه کسانی است؟ +ویدئو
دست‌هایی که می‌بینید متعلق به چه کسانی است؟ +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آگهی تلویزیونی شرکت مواد شوینده‌ «Mio» در مراکش به مناسبت ماه رمضان و درباره‌ی کار ‌خانگی زنان، واکنش‌های مثبت بسیاری را به دنبال داشت.

به گزارش اسپوتنیک، یک آگهی تلویزیونی تاثیرگذار توسط شرکت مواد شوینده «Mio» در مراکش به مناسبت ماه رمضان ساخته شد که زحمات و کار خانگی زنان را بازگو می‌کند و گویای حقایقی تلخ است.

در این آگهی مردانی از سنین مختلف روی صندلی می‌نشینند، سپس به هر یک از آنها دست‌های پینه‌بسته‌ای را نشان می‌دهند و از آنها می‌خواهند تا حدس بزنند که این دست‌ها، متعلق به چه کسی است. یکی از آنها می‌گوید دست یک مرد کشاورز است که سال‌ها روی زمین کار کرده، یکی می‌گوید این دست یک مرد میانسال است که کار یدی می‌کند، دیگری می‌گوید این باید دست یک سرباز از جنگ برگشته باشد.
اما پس از این‌که آنها حدس زدند به آنها می‌گویند که این دستها متعلق به چه کسی بوده است: دست مادرشان، خواهرشان، همسرشان یا دخترشان!
دست‌هایی که از بام تا شام درحال شستن و سابیدن و پخت‌وپز و خدمت‌ به آنها است. دست‌هایی که حتی به آن یک نگاه دقیق هم نکرده‌اند. این مردان بغض کرده، به گریه می‌افتند و با شرمندگی اعتراف می‌کنند که در کار خانه کمک نمی‌کنند. لباس‌‌هایشان را گوشه‌ای پرتاب می‌کنند و هرگز ظرف کثیف خود را نمی‌شویند.

کاربران بسیاری حقیقت این موضوع را تایید می‌کنند و عنوان می‌کنند جمع کثیری از مردان نسبت به زحمات زن در خانه بی‌توجه‌اند که این مسئله باعث ناراحتی عمیق زنان می‌شود. این کاربران عقیده دارند مردان بایستی در این مورد دقت داشته باشند و گاهی با یک تشکر ساده از آنها قدر‌دانی کنند که تاثیر بسیار مثبتی در روحیه و روابط آنان خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала