عراقچی: ایران تحت فشار مذاکره نمی‌کند

© AFP 2023 / Atta Kenareعراقچی: ایران آماده جنگ با آمریکا است، اما علاقه به گفتگو دارد
عراقچی: ایران آماده جنگ با آمریکا است، اما علاقه به گفتگو دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقجی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در مصاحبه ای گفت: ایران آماده جنگ با ایالات متحده است، اما علاقه مند با گفت و گو با این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریا نووستی، عراقچی در مصاحبه ای در خصوص بحران ایران و امریکا گفت: "ما هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا، چه به صورت مستقیم و چه غیر‌مستقیم نداریم، ما تحت فشار با هیچ‌کس مذاکره نمی‌کنیم و این یک واقعیت است". 

پیش بینی میزان تلفات آمریکا در صورت جنگ با ایران - اسپوتنیک ایران
پیش بینی میزان تلفات آمریکا در صورت جنگ با ایران

وی افزود: ما به آنچه که رئیس‌جمهور ترامپ دیروز مجبور شد که بگوید توجه کردیم، اما آنچه که برای ما مهم است عمل است و نه کلمات.  

عراقچی در قطر در جمع خبرنگاران گفت: "جنگ برای هر کس در منطقه فاجعه خواهد بود، ما می دانیم که عناصر خاصی وجود دارند و افرادی هستند که تلاش می کنند ایالات متحده را به جنگ با ایران برای اهداف خود ترغیب کنند. با این وجود، ما امیدواریم که تدبیر بر واشنگتن غلبه پیدا کند و آنها بزرگترین اشتباه را برای همه تاریخ منطقه انجام ندهند، در حالیکه ما به طور کامل برای این سناریو آماده هستیم، و من معتقدم که آنها از توانایی های ما در این زمینه آگاه هستند. اما این چیزی نیست که ما می خواهیم، ما به صلح پایبندیم". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала