بولتون: دلیل خروج ایران از برجام فقط ساخت سلاح هسته ای می تواند باشد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر بولتون: دلیل خروج ایران از برجام فقط ساخت سلاح هسته ای می تواند باشد
بولتون: دلیل خروج ایران از برجام فقط ساخت سلاح هسته ای می تواند باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد خروج ایران از برجام بی معنا است و دلیل آن فقط می تواند از سرگیری کارهای مربوط به ساخت سلاح هسته ای باشد.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
مذاکرات با آمریکا مساوی با خوردن سم؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ، بولتون که اکنون در امارات عربی متحده به سر می برد، گفت خروج ایران از برجام "دلایل دیگری" نمی تواند داشته باشد. 
توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.
هشتم ماه مه سال گذشته ، دونالد ترامپ ، رئئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال ان تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.
روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала