واکنش فرانسه به تصمیات جدید ایران در خصوص برجام

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش فرانسه به تصمیات جدید ابران در خصوص برجام
واکنش فرانسه به تصمیات جدید ابران در خصوص برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه درباره اقدامات برجامی جدید ایران گفت که کشورش هیچ ضرب‌الاجلی را نمی‌پذیرد.

به گزارش اسپوتنیک، باگنس وان‌درمال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز سه‌ شنبهدر کنفرانس خبری خود اعلام کرد: ما هرگونه اولتیماتوم را رد کرده و همچنین پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و اعمال برجام را ارزیابی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه  در واکنش به سوالی درباره اقدامات برجامی جدید ایران گفت که کشورش هیچ ضرب‌الاجلی را نمی‌پذیرد.

ظریف: اروپا اقدامی برای حفظ برجام صورت نداده است - اسپوتنیک ایران
ظریف: اروپا اقدامی برای حفظ برجام صورت نداده است

او اضافه کرد: قویاً از ایران می‌خواهیم همان‌طور که تا کنون به تمامی تعهداتش ذیل برجام پایبند بوده، اجرای این تعهدات را ادامه دهد. در این زمینه بار دیگر نقش اساسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه نظارت را یادآور می‌شویم.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تا کنون هیچ اقدام عملی برای محقق کردن وعده‌هایشان صورت نداده‌اند.

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه 18 ااردیبهشت‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

ایران در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای صادر شده به کشورهای باقی‌مانده در برجام 60 روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала