رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایجاد میز قرمز به معنی مذاکره ایران و آمریکا نیست

© Sputnik / SHAدکتر حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی
دکتر حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص ایجاد «میز قرمز» بیان داشت: اعتقاد من این است که راهبرد ایران نه جنگ است نه مذاکره و موضع من این است که ایران و آمریکا باید تنش بین خود را مدیریت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، حشمت‌الله فلاحت پیشه بیان داشت: مدیریت کردن تنش به معنای مذاکره نیست. خوشبختانه شرایطی شکل گرفته است شرایط تنش تعدیل شده است و این شرایط باید توسط دو کشور مدیریت شود.
این نماینده مجلس یادآوری نمود: کسانی که از پیشنهاد من برداشت مذاکره کرده‌اند باید بیتشر دیپلماسی را مطالعه کنند چرا که منظور من را نفهمیدند. منظور من مدیریت تنش است.
فلاحت پیشه ادامه داد: بازیگران مختلفی وجود دارند که هدفشان این است که آمریکا و ایران وارد چالش شوند. آنها سال‌هاست این نقش را بازی می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: در سال 2001 و 2003 ماموریت‌های مشترکی میان ایران و آمریکا علیه نیروهای افراطی در منطقه انجام می‌شد و الان آن نیروهای افراطی به دنبال ایجاد جنگ میان این دو کشور هستند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: زمانی که در 3 آذر 93 توافقنامه ژنو امضا شد، یکی از پادشاهان منطقه با اوباما دیدار کرد و مذاکره آمریکا با ایران انتقاد کرد و هم زمان اعلام کردند که باید با ایران وارد جنگ شد.
این نماینده مجلس گفت: جنگ نه راهبرد ایران است نه راهبرد آمریکاست ولی استراتژی برخی از کشورهای ثالث است. به خاطر همین شیطنت‌ها، دو طرف باید مدیریت کنند که وارد جنگ نشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала