سناتور روس: باید هر کاری انجام شود تا پیمان برجام با ایران حفظ گردد

© Fotolia / Yuliسناتور روس: باید هر کاری انجام شود تا پیمان برجام با ایران حفظ گردد
سناتور روس: باید هر کاری انجام شود تا پیمان برجام با ایران حفظ گردد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران هنوز بصورت نهایی از برجام خارج نشده است و باید معاهده چندجانبه با ایران حفظ گردد.

به گزارش اسپوتنیک، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه امروز چهارشنبه اظهار داشت، که ایران هنوز بصورت نهایی از برجام خارج نشده است و باید هر اقدامی که لازم است انجام شود، تا معاهده چندجانبه با ایران حفظ گردد. 
ظریف به اجرای تعهدات مسکو در چارچوب برجام اطمینان دارد - اسپوتنیک ایران
ظریف به اجرای تعهدات مسکو در چارچوب برجام اطمینان دارد
اسلوتسکی به خبرنگاران گفت:"ایران هنوز بصورت قطعی از برجام خارج نشده است.درحال حاضر مهم این است که تمام تلاش ها برای حفظ معاهده چندجانبه با ایران انجام شود و تهران را از اقداماتی که منجر به خروج از چارچوب امنیت و ثبات می شود، منصرف کرد. بعلاوه این که طرف ایرانی از توافق امتناع نکرده، بلکه آمادگی خود برای مذاکره را اعلام کرده است.این را باید شرکای اروپایی و آمریکایی ما بفهمند و درک کنند.

از سوی دیگر، امروز 8 ماه می 2019 در سالگرد خروج آمریکا از برجام، سناتور ماروزوف اعلام نمود که ایران از طریق اروپایی ها تلاش می کند ایالات متحده را برای پایبندی بر برجام تحت فشار قرار دهد.

شایان ذکر است، در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. امروز در تاریخ 8 مه می 2019، به سالگرد خروج ترامپ از برجام نزدیک می شویم.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала