روسیه: کمپین آمریکا برای سرنگونی حکومت در ونزوئلا را محکوم می کنیم

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: کمپین آمریکا برای سرنگونی حکومت در ونزوئلا را محکوم می کنیم
روسیه: کمپین آمریکا برای سرنگونی حکومت در ونزوئلا را محکوم می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف، عملیات آمریکا در سرنگونی حکومت در ونزوئلا را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات با همتای ونزوئلایی خود جورج آرریاس اعلام نمود که روسیه کمپین آمریکا را برای سرنگونی حکومت در ونزوئلا را محکوم می کند. 

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
روسیه راه مقابله با نقشه های آمریکا در خصوص ونزوئلا را پیدا کرده است

وی گفت: "ما اکنون شاهد کمپین بی سابقه تحت رهبری ایالات متحده در تلاش برای سرنگونی مقامات مشروع در ونزوئلا را شاهد هستیم. ما این کمپین را به دلیل نقض قوانین بین المللی محکوم می نماییم".

او خاطر نشان کرد که روسیه از واشنگتن می خواهد تا اقدامات تحریک آمیز علیه کاراکاس را متوقف نماید و در چارچوب قوانین بین المللی عمل کند.

لاروف اضافه کرد که تلاش برای تغییر قدرت در ونزوئلا با عواقب جدی همراه است.

وی گفت در جریان مذاکره با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص موضوع ونزوئلا با وی صحبت خواهد نمود.

نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل طرفین را به گفتگو برای حل و فصل بحران فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала