درخواست مادورو از نظامیان برای آماده باش در مقابل حمله آمریکا

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست مادورو از نظامیان برای آماده باش به حمله آمریکا
درخواست مادورو از نظامیان برای آماده باش به حمله آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان باید برای دفاع از کشور در مقابل آمریکا با اسلحه در دستهایشان آماده باشند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در این خصوص بیانیه صادر کرد.
مادورو در خطاب به هزاران دانشجوی افسری در رزمایش ایالت کوخدس گفت: «نظامیان باید برای دفاع از کشور با اسلحه در دست هایشان آماده باشد، در صورتی که امپراتوری آمریکای شمالی قدرت آنرا پیدا کند که به این زمین مقدس وارد شود.»
پیشتر رسانه ها اطلاع داده بودند که مقامات آمریکا ممکن بود تحت حمایت نظامیان عالی رتبه ونزوئلا قرار بگیرند در صورتی که در ماه مه سال ۲۰۱۷ واشنگتن به یک ژنرالی که ویزای آمریکا نیاز داشت و قرار بود پسر سه ساله اش را جراحی کند، کمک می کرد.گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала