نخست وزیر مالزی خواستار اتحاد علیه اسرائیل شد

© AP Photo / Eugene Hoshikoنخست وزیر مالزی خواستار اتحاد علیه اسرائیل شد
نخست وزیر مالزی خواستار اتحاد علیه اسرائیل شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست‌وزیر مالزی، اسرائیل را مایه بی‌ثباتی در جهان خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی در همایش سالیانه الشرق در کوالالامپور که در آن شرکت کنندگانی از کشور‌های غرب آسیا حضور داشتند، تاکید کرد: زمان آن رسیده است که جامعه بین‌الملل در مقابل اسرائیل متحد شود و به اشغالگری اسرائیل در فلسطین پایان دهد. نژادپرستی، نسل کشی، جنایت علیه بشریت، تجاوز و همه اعمال شیطانی که بشر می‌تواند علیه دیگران مرتکب شود توسط رژیم وحشی، تروریست و استکباری اسرائیل در فلسطین صورت می‌گیرد.

نتانیاهو: منطقه ای در جولان به نام ترامپ نامگذاری می شود - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو: منطقه ای در جولان به نام "ترامپ" نامگذاری می شود

ماهاتیر محمد همچنین گفت: کشتار مردم در حمله ائتلاف آمریکایی به افغانستان و عراق در سال‌های 2001 و 2003 بیش از آنکه موجب ثبات در منطقه شود موجب ناامنی شد.

نخست‌وزیر مالزی افزود: عراق اکنون مرکز خشونت و کشتار بی رحمانه مردم است و پس از حمله ائتلاف آمریکایی دچار هرج و مرج شده است. آن‌ها (آمریکایی ها) تصمیم گرفتند با شعار تغییر رژیم و دموکراسی به عراق حمله کنند در حالی که در عمل و رفتارشان ذره‌ای تمدن وجود ندارد. تنها چیزی که می‌توانند به نمایش بگذارند فناوری است که با آن سلاحی تولید می‌کنند که می‌تواند هزاران نفر را به قتل برساند.

ماهاتیر محمد سپس درباره مالزی به سخنرانی پرداخت و گفت: افتخار می‌کنیم که مالزی به رغم این که یک کشور چند مذهبی و نژادی است توانسته است به سمت جلو حرکت و پیشرفت کند.

او افزود: هر چند مالزی به علت اختلاف‌ها با فراز و نشیب‌ها و کاستی‌هایی رو به رو بوده، اما توانسته است آن‌ها را به نقاط قوت و دلیلی برای اتحاد تبدیل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала