تجدیدنظر در معاملات نفتی با ایران

© Flickr / alex.ch مقر اوپک در وین
مقر اوپک در وین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واکنش وزیر انرژی سعودی نسبت به تمدید تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران چگونه بود؟

به گزارش اسپوتنیک، خالد الفلیح،وزیر انرژی عربستان سعودی با تفسیر تحریم های آمریکا علیه ایران اعلام کرد که به عقیده وی تجدیدنظر در معاملات «اوپک+»  پس از ماه ژوئیه رخ خواهد داد.

وی در این خصوص گفت:«به عقیده من، هرگونه تجدیدنظری در این رابطه پس از ماه ژوئیه اتفاق خواهد افتاد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در چین در پاسخ به این سوال که آیا کمیته وزرای «اوپک+» در خصوص معاملات مرتبط با پایان معافیت از تحریم های نفتی آمریکا برای واردات نفت ایران توسط تعدادی از کشورها که 3 ماه مه به پایان می رسد نیز به این موضوع پرداخت».

وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت ورود سعودی ها به آمریکا

کاخ سفید، 22 آوریل در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به هشت کشور داده بود را تمدید نکند.این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران طی چند هفته آینده، کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید کرده است.

اقدام یکجانبه آمریکا موجب نگرانی در بازارهای جهانی شده است. بازار نفت با واکنش منفی به این تصمیم، شاهد افزایش سه درصدی بهای نفت بوده که بیشترین میزان افزایش در 2019 بوده است.تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала