نادیده گرفتن دستورات ترامپ در خصوص ایران

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisوزیر دفاع سابق آمریکا
وزیر دفاع سابق آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متیس برای کاستن از تنش‌ با ایران،از اجرای برخی از دستورات ترامپ،سر باز زده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «نیویورکر»، وزیر دفاع سابق آمریکا دستورات رئیس‌جمهور این کشور در خصوص چند کشور از جمله ایران را نادیده گرفته بود.

جیمز متیس، وزیر دفاع سابق آمریکا برای کاستن از تنش‌ها با ایران، سوریه و کره شمالی از اجرای برخی از دستورات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سر باز زده و یا گزینه‌های او را محدود کرده است.

کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
دفاع آمریکایی ها در مقابل پالس های الکترومغناطیسی

یک مقام سابق آمریکایی که از اعضای سابق تیم امنیت ملی دولت ترامپ بوده گفته است:«رئیس‌جمهور افکارش را با صدای بلند به زبان می‌آورد. آیا باید آن را یک دستور در نظر گرفت؟ یا اینکه باید آن را بخشی از مکالمه‌ای پنداشت که ادامه دارد؟ ما آن را بخشی از یک مکالمه طولانی‌تر در نظر می‌گرفتیم.ما اینطور جلوی وقوع اتفاقات بد زیادی را گرفتیم».

درباره ایران، متیس اواخر سال 2017،که عراق آماده برگزاری انتخابات پارلمانی بوده از طراحی گزینه‌هایی برای کاخ سفید که هدف آنها مقابله با تلاش ادعایی ایران برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات بود، خودداری کرده است.

طبق گزارش نشریه نامبرده، در آن زمان مک‌مستر نگران این بود که ایران ممکن است به دنبال اثر گذاشتن بر نتایج انتخابات باشد و به همین دلیل از پنتاگون خواسته گزینه‌هایی برای مقابله با کارزار احتمالی ایران طراحی کند.

متیس در مخالفت با تصمیم ترامپ در خصوص خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه،در ماه دسامبر، یک روز بعد از آن اعلام این تصمیم،از سمتش استعفا داد.

در سال 2017، بعد از آنکه کره شمالی چندین موشک بالیستیک آزمایش کرد ترامپ به پنتاگون دستور داد همسران و کودکان پرسنل نظامی آمریکا در کره جنوبی از این کشور خارج شوند. یک مقام سابق آمریکایی گفت متیس این دستور را نادیده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала