مرگ ناگهانی جاسوس عرب در زندان ترکیه

© Depositphotos.com / Cunaplusسلول زندان
سلول زندان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک تبعه اماراتی که مظنون به جاسوسی شده بود در زندان ترکیه دست به خودکشی شد.

به گزارش اسپوتنیگ به نقل از « رویترز»،مقام‌های ترکیه از خودکشی یک تبعه اماراتی مظنون به جاسوسی، در محل بازداشتش در یکی از زندان‌‌های ترکیه خبر دادند.

در ترکیه اعلام شد که ذکی حسن، زندانیِ متهم به جاسوسی برای امارات در محل بازداشتش در یکی از زندان‌های ترکیه دست به خودکشی زده است. وقتی نگهبان زندان برای او غذا برده بود او دیگر زنده نبود.

در رابطه با مرگ وی،بازرسی ها آغاز شده است و گزارش پزشکی قانونی درباره این قتل باید صادر شود. حسن و یک شخص دیگر 19 آوریل با اتهام جاسوسی سیاسی و نظامی بازداشت شدند. آنها اعتراف کردند که به استخدام خبرچین برای جمع آوری اطلاعات پرداخته اند. این دو جاسوس توسط مقام‌های ترکیه‌ای و به عنوان بخشی از تحقیقات دادستانی استانبول درباره جاسوسی کشورهای حوزه خلیج‌فارس در ترکیه دستگیر شده‌اند.

مقامات ترکیه معتقدند که این مأموران مخفی اطلاعات در باره عرب های ساکن ترکیه را جمع آوری می کردند.بازرسان در حال بازجویی از آنها به دلیل هرگونه ارتباط با قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی بودند.

جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی دوم اکتبر سال 2018 میلادی به دست یک گروه 15 نفری اعزامی از ریاض در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه کشته و اعضای بدنش تکه تکه شد. حکومت عربستان پس از مدتی انکار و تکذیب دست داشتن در این ماجرا، در نهایت پذیرفت که این عملیات توسط گروهی مامور خودسر اجرا شده و محاکمه 11 تن از متهمان به مشارکت در این عملیات نیز در سال جاری آغاز شده است. با وجود گذشته 6 ماه از قتل خاشقجی، هنوز بیشتر جزئیات این پرونده به ویژه نقش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، مبهم و نامشخص است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала