تسلیحات جدید روسیه برای ترکیه؟

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر اس 400
اس 400 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه نسبت به تسلیحات جدید روسیه ابراز توجه می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ترکیه نه تنها نسبت به سیستم پدافند هوایی «اس-400» روسیه ابراز توجه می کند، بلکه دیگر تسلیحات جدید روسیه نیز در مرکز توجه آنکارا قرار دارد.

به گفته الکساندر میخییف رئیس «روس ابرون اکسپورت»، آنکارا مایل به دریافت سیستم ضدتانک و انواع مختلف سیستم های دفاع ضد هوایی است. علاوه برآن، ترکیه نسبت به جدیدترین تسلیحات روسیه ابراز توجه می کند.

وی افزود:«هم اکنون دوکشور دارای پروژه های مشترکی هستند که شامل طراحی سیستم های هواپیمایی و بالگرد و سرویس دهی تسلیحاتی است که به ترکیه تحویل داده شده اند. مذاکرات مقامات روسیه و ترکیه و تماس های کاری به خنثی کردن تلاش ها جهت دخالت در روابط ما از سوی رقیبان دو کشور کمک می کند».

پیشتر میخییف اعلام کرده بود که روسیه سیستم پدافند هوایی «اس-400» را در ماه ژوئیه 2019 به ترکیه تحویل خواهد داد. مسکو برای بحث در خصوص تحویل جنگنده ها به آنکارا آماده است، اگر ترکیه چنین درخواستی مطرح کند.

در آمریکا و ناتو نگران آن هستند که اگر ترکیه مجهز به تسلیحاتی مانند «اس-400» و «اف 35» بطور همزمان باشد، سیستم رادار روسیه رصد جنگنده های آمریکایی را  محاسبه خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала