ترامپ تا به امروز چقدر دروغ گفته است؟

© REUTERS / Joshua Robertsترامپ تا به امروز چقدر دروغ گفته است؟
ترامپ تا به امروز چقدر دروغ گفته است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه آمریکایی ، گزارشی تهیه کرده که در آن دروغ های ترامپ را با استفاده از سامانه حقیقت یاب شمرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس ،یک رسانه آمریکایی اطلاع داد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور در ۶۰۱ روز اخیر بیشتر از پنج هزار ادعای نادرست و دروغ مطرح کرده و به طور میانگین هر روز هشت ادعای نادرست و دروغ گفته است.
«واشنگتن پُست» پس از شروع دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در واکنش به ادعاهای نادرست و دروغ‌گویی‌های مکرر او در مسائل داخلی و خارجی صفحه ویژه ای با نام «ارزیابی‌کننده حقیقت» (Fact Checker) ادعاها و دروغ‌های وی را شفاف سازی می کند.
گزارش اخیر واشنگتن پست حاکی از آن است که «رئیس‌جمهور (آمریکا) ۲۶ آوریل از رکورد ۱۰۰۰۰ ادعای نادرست و دروغ رد شده و در یک دوره هفت ماهه، به طور متوسط روزانه حدود ۲۳ ادعا مطرح کرده است، این دوره شامل بسیاری از تجمعات انتخاباتی او قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، تعطیلی دولت فدرال در نتیجه وعده او برای ایجاد دیوار مرزی و انتشار گزارش بازپرس ویژه درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری می‌شود».
طبق گزارش این روزنامه، ترامپ در ۱۰۰ روز ابتدایی ریاست جمهوری خود به طور میانگین کمتر از ۵ ادعای غلط و دروغ در هر روز مطرح کرده اما با گذشت زمان، میزان دروغ‌ها و ادعای نادرست او بیشتر و بیشتر شده است.
واشنگتن پست نوشت: «با احتساب تجمع رئیس‌جمهور در گرین بی(Green Bay) ویسکانسین تا ۲۷ آوریل ، او طی ۸۲۸ روز ریاست جمهوری خود ۱۰۱۱۱ ادعای دروغ و نادرست مطرح کرد. در روزهای اخیر، رئیس‌جمهور به سرعت بر دامنه ادعاهایش افزوده است».
ترامپ در مصاحبه ۴۵ دقیقه‌ای ۴ روز قبل ترامپ با «شان هانیتی» مجری مطرح فاکس نیوز ، ۴۵ ادعای نادرست و دروغ مطرح کرد.
طبق این گزارش ترامپ به ترتیب در جریان گفت‌وگوی هشت دقیقه‌ای ۲۶ آوریل با خبرنگاران در کاخ سفید، سخنرانی در «انجمن ملی سلاح» آمریکا، مصاحبه ۱۹ دقیقه‌ای با شبکه رادیویی لوین و تجمع انتخاباتی ۲۷ آوریل ۸، ۲۴، ۱۷ و ۶۱ ادعای نادرست و دروغ گفته است.
ترامپ طی سه روز ۲۵ تا ۲۷ آوریل با انتشار مطالب در صفحه توییتر خود ۱۷۱ ادعای نادرست و گمراه‌کننده مطرح کرده است.
طبق ارزیابی های واشنگتن پست، ۲۰ درصد از این ادعاها به مسائل مرتبط با مهاجرت بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала