اخراج رئیس زندان گوآنتانامو

© Sputnik / Denis Voroshilov گوانتانامو
گوانتانامو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس زندان گوآنتانامو به دلیل بی کفایتی اخراج شد.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال جان رینگ رئیس زندان گوآنتانامو به دلیل بی کفایتی در اداره زندان اخراج شد. زندان گوآنتانامو به دلیل جنجال داخلی خبرساز می شود. جنجالی ترین خبر در سال 2015 رخ داد. در آن زمان، جان نتلتون رئیس آن زمان زندان نه تنها اخراج شد، بلکه به دلیل جنجال جنسی به زندان افتاد که باعث مرگ یکی از افراد شرکت کننده در این جنجال شده بود.

زندان گوآنتانامو سمبل سیاست استاندارد دوگانه شده است که توسط ایالات متحده اجرا می شود. واشنگتن در تمام همایش های جهانی، کوبا و روسیه را با استفاده از «دلایل غیرواقعی» به نقض حقوق بشر متهم کرده است. اما خودش مظنونان به تروریسم را در شرایط غیرانسانی تا قبل از رسیدگی به پرونده های آنان در زندان حبس کرده است- زندانیان را از سقف آویزان می کردند، اجازه خواب به آنها نمی دادند، در آب غرق می کردند و حتی چشم یکی از آنها را برای «آرام کردنش» درآوردند.

هم اکنون 40 زندانی از سن 37 تا 71 سال در این زندان در حبس قرار دارند. آخرین زندانیان بیش از 10 سال پیش به این زندان منتقل شدند. مظنونان جدید به تروریسم به این زندان فرستاده نمی شوند. و این در حالی است که آمریکائیان در سوریه و عراق تعداد زیادی از شبه نظامیان داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) را بازداشت کرده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала