مناطق گردشگری جهان اهداف جدید حملات داعش

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaمناطق گردشگری جهان اهداف جدید حملات داعش
مناطق گردشگری جهان اهداف جدید حملات داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از سقوط داعش در سوریه و عراق، ستیزه جویان این گروه بر روی سازماندهی حملات تروریستی در مناطق گردشگری جهان تمرکز نموده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Sunday Telegraph، بعضی از مناطق گردشگری جهان اهداف حملات جدیدی مانند حملات عید پاک در سریلانکا هستند.
به گفته این روزنامه، پس از سقوط نهایی دولت اسلامی، داعش، (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) در سوریه و عراق، ستیزه جویانی که از خاورمیانه خارج می شوند، بر روی سازماندهی حملات تروریستی در استراحتگاه‌ها تمرکز می‌کنند. از هند و مالدیو، و همچنین مناطق گردشگری کنیا و تانزانیا بعنوان اهداف این حملات نام برده می‌شود.

داعش مسئولیت انفجار در شرق سریلانکا را برعهده گرفت - اسپوتنیک ایران
داعش مسئولیت انفجار در شرق سریلانکا را برعهده گرفت

به گفته منابع این روزنامه سقوط داعش منجر به بروز مشکلات خاصی شده است. اگر پیش از این رهبران تروریست‌ها تلاش و زمان زیادی برای اداره دولت و ساماندهی زندگی در سرزمین‌های اشغالی اختصاص می‌دادند، اکنون می‌توانند به طور کامل از این زمان برای سازماندهی انفجارها و حملات استفاده کنند.
در گزارش این روزنامه آمده است که "خلافت نابود شده است، اما در آینده نزدیک ما می‌توانیم با مشکل جدیدی روبرو شویم: ستیزه جویان داعش در سراسر جهان پراکنده شده و به دنبال فرصتی برای ترتیب دادن حملات تروریستی به منظور اعلام مجدد حضورشان هستند".
گفتنی است، در تاریخ 21 آوریل، هشت انفجار در مراسم عید پاک در سه کلیسای کاتولیک و سه هتل در شهر کلمبو و انفجارهایی در برخی نقاط سریلانکا اتفاق افتاد. بر اساس آخرین اطلاعات، در این حوادث 290 نفر کشته و بیش از 500 نفر نیز زخمی شدند. در بین کشته شدگان علاوه بر شهروندان سریلانکا تعدادی اتباع خارجی نیز وجود داشت. دولت سریلانکا بعد از این حادثه به مدت چندین ساعت مقررات منع عبور و مرور در سراسر کشور وضع کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیامی به مایتریپالا سیریسنا رئیس جمهور سریلانکا، ابراز تسلیت و همدردی خود را بیان نمود. مسئولیت این حادثه را گروه تروریستی داعش به عهده گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала