چرا بسیاری از مغازه‌ها در مجتمع‌های تجاری تهران تعطیل شده‌اند؟ +عکس

© AP Photo / Vahid Salemiچرا بسیاری از مغازه‌ها در مجتمع‌های تجاری تهران تعطیل شده‌اند؟ +عکس
چرا بسیاری از مغازه‌ها در مجتمع‌های تجاری تهران تعطیل شده‌اند؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وضعیت نیمه تعطیل بسیاری از مال‌ها و پاساژهای تجاری در “تهران” به دلیل اجاره بهای بالا.

به گزارش اسپوتنیک، تمایل بسیاری از ایرانیان به حضور در بازار و کاسبی باعث شده است که تعداد مغازه‌ها و فروشگاه‌های موجود در "ایران" بیش از چهار برابر نیاز آنان باشد؛ از سوی دیگر با توجه به کاهش شدید تقاضا و قدرت خرید مردم به دلیل مشکلات و رکود اقتصادی و همچنین اجاره‌های بسیار بالا، باعث شده است بسیاری از این مغازه‌ها در پاساژهای تجاری در "تهران" به حالت نیمه تعطیل در‌بیایند.

گزارش‌ها حاکی از این است نرخ بالای اجاره بهای مغازه‌ها باعث شده است بسیاری از مغازه‌ها در مراکز تجاری پر رفت و آمد به حالت تعطیل در‌آیند.

به طور مثال برای داشتن یک واحد تجاری ۱۵۰ متری در "برج میلاد" باید ۴ میلیارد تومان رهن کامل پرداخته شود.
با انتشار این خبرها کاربران در فضای مجازی نسبت به اجاره های عجیب و غریب واکنش نشان دادند و بسیاری از آنان از این اتفاق با نام موج جدید ورشکستگی یاد کردند.
کاربران عقیده دارند بسیاری از این مغازه‌ها حتی هزینه کرایه مغازه خود را نیز درنمی‌آورند، بنابراین مغازه‌دارهای اجاره نشین ضرر می کنند و ترجیح می دهند جمع کنند. همچنین ‌در موارد بسیاری دیده‌ شده است که مالکان مغازه نیز اجاره ثبت قرارداد در اداره مالیات را نمی دهند و در نهایت مالیات بر درآمد، به عهده مستاجر می شود و اوست که متضرر می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала