استرس و بی خوابی چه بلایی بر سرمان می آورد

© Fotolia / Katsiaryna Pakhomaاسترس و بی خوابی چه بلایی بر سرمان می آورد
استرس و بی خوابی چه بلایی بر سرمان می آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، یکی از صدها ضرر استرس در سر کار و بی خوابی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل پورتال EurekAlert، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که استرس در کار و خواب بد، با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه می شود. 

روش رفع استرس به سبک چینی - اسپوتنیک ایران
روش رفع استرس به سبک چینی

در مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب و عروق اروپایی " European Journal of Preventive Cardiology"، دانشمندان داده هایی (در طی 18 سال) از سال 1959 تا سال گذشته را بر روی افراد سالم 25-60 ساله که مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا بودند، را بررسی نمودند. بر اساس این تحقیق، فشار خون همراه با خواب ناکافی و استرس، سه برابر احتمال ابتلا به بیماری قلبی را در افراد افزایش می دهد. تنها عامل تنش عصبی منجر به افزایش خطر 1.6 برابری و کم یا بد خوابی باعث افزایش 1.8 برابری خطر مبتلا به بیماری های قلبی می شود. با اضافه شدن عوامل دیگر، این خطر افزایش می یابد.

دانشمندان توضیح دادند که "استرس در کار" به مواردی اشاره دارد که در آن کار زیاد از کارکنان می کشند و آنها اختیار تصمیم گیری را ندارند.

برای مدیریت استرس چند راه حل وجود دارد: پنج تا ده دقیقه از محیط کار در طول روز دور شوید، برای ورزش در اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنید، و همچنین ایجاد روابط اجتماعی از جمله این برنامه ها می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала