قربانی 2000 ساله ضربه ایده آل+عکس

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ضربه نیزه
ضربه نیزه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان به این نتیجه رسیدند که انسان 2000 سال پیش از ضربه ایده آل جلاد جان سپرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «لایو ساینس»، تیم مشترک محققان آمریکا و یونان به مطالعه باقیمانده انسانی پرداختند که 2000 سال پیش می زیست و بر اثر ضربه ایده آل جلاد جان سپرده بود.

باقیمانده انسان باستانی در سال 2002 در جزیره «تاسوس» یونان یافت شد. او در گور گچی دفن شده بود. این مرد بر اثر ضربه نیزه حدود 2000 سال پیش کشته شده بود. محققان متذکر شدند که سوراخ باقیمانده بر اثر ضربه نیزه به سینه قربانی یک سوراخ گرد ایده آل است.

آناکنوستیس آگلاراکیس پروفسور دیرینه شناس از دانشگاه «آدلفی» گاردن سیتی آمریکا گفت:« طی 40 سال فعالیت و کار در این حرفه، هرگز با چنین چیزی روبرو نشده بودم. نوک نیزه درست در زاویه 90 درجه وارد سینه قربانی شده است».

جلاد ناشناس با قدرت غیرعادی نیزه را وارد سینه قربانی کرده است. در حالی که مرد قربانی برای زمان خود، مردی درشت هیکل بوده است.  قد او 170 سانتیمتر  و بدنش عضلانی و هنگام مرگ سنش حدود 50 سال بوده است.

​تحقیقات نشان داد که ضربه از فاصله نزدیکی انجام شده است. احتمال دارد که اعدام این مرد به این شکل با تغییر قدرت بطور مسلحانه مرتبط باشد.  آنالیز دندانپزشکی نشان داد که مدتی قبل از مرگ، تغذیه این مرد بدتر شده بود. احتمالا در آخرین روزهای زندگی اش زندانی بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала