هشدار آمریکا به بزرگترین خریدار نفت ایران

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار آمریکا به بزرگترین خریدار نفت ایران
هشدار آمریکا به بزرگترین خریدار نفت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئولان عالی‌رتبه دولت آمریکا روز جمعه 26 آوریل اعلام کردند هیچ برنامه‌ای برای اعطای مهلت اضافی به چین برای خرید نفت ایران یا پایان دادن تدریجی به واردات نفت از ایران وجود ندارد.

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
هشدار تهران به کشورهایی که می خواهند جایگزین ایران در بازار نفت شوند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه ، آمریکا روز دوشنبه به کشورهایی که از تحریم‌های خرید نفت ایران معاف شده بودند، اعلام کرد این مهلت به پایان می‌رسد و متخلفان جریمه خواهند شد.
یک مسئول دولت ترامپ اعلام کرد که آمریکا موضوع را به چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران به روشنی گفته است و چین هیچ معافیتی پس از پایان دوره معافیت‌های فعلی کسب نخواهد کرد.
این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره پایان تدریجی خرید نفت از ایران، افزود: «آنها از این موضوع اطلاع دارند. تا جایی که من اطلاع دارم، حرفی از این موضوع نیست.»
بر اساس قانون تحریم‌‎ها به واردکنندگان نفت از ایران، از جمله هند و چین و ترکیه اجازه داده می‌شود، در کوتاه مدت به شکل تدریجی به خرید نفت از ایران پایان دهند.
روند تدریجی پایان دادن به خرید نفت از ایران، غیر از 180 روزی است که دولت ترامپ در ماه مه به چین و 7 کشور دیگر داد تا واردات نفت خود از ایران را کاهش دهند. این مهلت در آغاز ماه مه به پایان می‌رسد.
مسئولانی که نخواستند نام‌شان فاش شود، گفتند که چین به جای ایران از سعودی و آمریکا نفت خود را تامین خواهد کرد.
پس از آنکه آمریکا اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند، سپاه پاسداران ایران بار دیگر تهدید کرد که تنگه هرمز را می‌بندد. این تنگه محل عبور بخش اعظم نفت خام مورد نیاز بازارهای خاورمیانه، آسیا، اروپا و آمریکای شمالی است.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر سال گذشته اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت ها علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала