چه کسانی می خواهند آمریکا را به درگیری نظامی با ایران بکشانند؟

© AP Photo / Brendan Smialowskiچه کسانی می خواهند آمریکا را به درگیری نظامی با ایران بکشانند؟
چه کسانی می خواهند آمریکا را به درگیری نظامی با ایران بکشانند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی فاکس نیوز کسانی را که می خواهند ایالات متحده را به درگیری نظامی با ایران بکشانند، معرفی کرد.

محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
ظریف درباره پاسخ آمریکایی ها به پیشنهاد خود سخن گفت
به گزارش اسپوتنیک وزیر امور خارجه ایران در بخشی از این مصاحبه گفت جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا ، اسرائیل ، عربستان سعودی و امارات عربی متحده در تلاش برای تغییر نظام ایران هستند و می‌خواهند ایالات متحده را به یک درگیری (نظامی با ایران) بکشانند.
شبکه خبری آمریکایی جمعه‌شب خبر کوتاهی درباره این مصاحبه منتشر کرد که در آن ظریف تاکید کرد کارزار فشار حداکثری دونالد ترامپ علیه ایران محکوم به شکست است.
قرار است مشروح این مصاحبه روز یکشنبه منتشر شود.
ظریف در بخشی از مصاحبه اظهار داشت البته معتقدم که شخص ترامپ در پی جنگ با ایران نیست و در مبارزات انتخاباتی اعلام کرد که مخالف ورود آمریکا به جنگ دیگری است.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала