چرا پیشنهاد ظریف رد شد؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovichهانت پیشنهاد ظریف در باره تبادل زندانیان را تاکتیک دیپلماتیک نامید
هانت پیشنهاد ظریف در باره تبادل زندانیان را تاکتیک دیپلماتیک نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هانت پیشنهاد ظریف در باره تبادل زندانیان را تاکتیک دیپلماتیک نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»،، جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس، سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در انجمن آسیایی نیویورک درباره تبادل زندانیان را پیشنهاد فریبکارانه نامید.

 وی به اظهارات ظریف درباره وضعیت نازنین زاغری و زن ایرانی زندانی در استرالیا اشاره و ادعا کرد که وضعیت این دو خانم با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد.

درخواست پمپئو از ایران برای آزادی آمریکایی های زندانی - اسپوتنیک ایران
درخواست پمپئو از ایران برای آزادی آمریکایی های زندانی

هانت زندانی ایرانی در استرالیا را مجرم و جرم او را جدی توصیف کرد اما در عین حال تهران را به زندانی کردن افراد بی گناه و استفاده از آن ها به عنوان اهرم فشار متهم کرد.

وی گفت:«متاسفانه این مساله اینک در ماجرای پرونده متهم در استرالیا رخ داده است. آن‌ها می گویند تنها زمانی این زن بی گناه را آزاد می کنیم که کاری را انجام دهید که به لحاظ دیپلماتیک به نفع ما باشد».

اما پیشتر یکی از سخنگویان وزارت خارجه انگلیس در واکنش به سخنان ظریف گفته بود:«‌رسیدگی به وضع تمامی ایرانیان انگلیسی از جمله زاغری-راتکلیف که در ایران بازداشت هستند، برای ما یک اولویت است. ما نسبت به پرونده‌های کنسولی خود نگران هستیم و در هر سطح و فرصتی آنها را مطرح می کنیم. در حال انجام مأموریت رسانه‌ای یا کاری نبوده است.

بوریس جانسون، وزیر خارجه وقت انگلیس در پارلمان آن کشور به صورت ناخواسته فاش کرد که او هنگام بازداشت برای مأموریت کاری از جانب تامسون رویترز به ایران سفر کرده است. او گفته بود که:«وقتی بررسی می‌کنم ببینم نازنین زاغری راتکلیف در حال انجام چه کاری بوده می‌بینم که او، — آنطور که من می‌‌دانم- فقط در حال آموزش روزنامه‌نگاران در ایران بوده است». این سخنان جانسون با واکنش‌های بسیار شدید و بی‌سابقه در انگلیس روبرو شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала