شکایت از آتلیه‌ی کودک که عکس‌های نامتعارف می‌گرفت +عکس

© Depositphotos.com / Photo_lifeشکایت از آتلیه‌ی کودک که عکس‌های نامتعارف می‌گرفت +عکس
شکایت از آتلیه‌ی کودک که عکس‌های نامتعارف می‌گرفت +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
“شاهین صمدپور” از شکایت و ماجرای آتلیه‌ کودک در یکی از شهرهای “ایران” که از کودکان عکس‌های مستهجن می‌گرفت خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، "شاهین صمدپور"، از فعالان حقوق کودک، مستندساز و گزارشگر اجتماعی، از ماجرای عکس‌های نامتعارف یک آتلیه کودک در یکی از شهرهای "ایران" خبر داد که این آتلیه کودک در حضور پدر و مادر از کودکان عکس‌های نامتعارف و بدن‌نما می‌گرفته و آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشته است.

او در صفحه اینستاگرامی‌اش تصویری منتشر کرد و در این‌باره نوشت:
۱- بزودی وکلای خیریه از عکاس این کودکان و آتلیه‌ای که این عکس‌ها داخلش گرفته شده به صورت رسمی شکایت می‌کنند.
۲- وکلای خیریه "مهرآفرین از هر عکاس یا هر آتلیه‌ی دیگری که بخواهد از کودکان استفاده ابزاری کند و عکس‌های غیرمتعارف کودکان را در فضای مجازی پخش کند بلافاصله شکایت می‌کنند.
۳- واحد حقوقی خیریه "مهرآفرین" از هر گروه ویدئو‌سازی که (چه گروه‌های طنز ، چه تبلیغاتی) از کودکان در ویدئوهایی با شائبه‌ی شوخی‌های جنسی استفاده کند به طور رسمی شکایت می‌کند.
(قبلا هم در این مورد به یکی دو گروه تذکر جدی دادیم که عذرخواهی کردند و قول دادند تکرار نکنند).
‌پ.ن: بعد از گزارش‌هایی که از شما عزیزان ظرف چند روز گذشته در مورد عکاس این کودکان به خیریه ارسال کردید بلافاصله به صفحه‌ی این شخص دایرکتی ارسال کردیم و تذکر دادیم، امروز هم متوجه شدیم این شخص صفحه‌ی مربوط به خودشان را در فضای مجازی بستند، اما کماکان پیگیرشان هستیم.

کاربران بسیاری نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و این اتفاق را مصداق کودک آزاری عنوان کردند‌ و درخواست دارند که با پدر و مادر این کودکان نیز به صورت جدی برخورد شود. برخی نیز عنوان می‌کنند که والدین این کودکان صلاحیت سرپرستی آنان را ندارند. اما تعدادی از کاربران به این موضوع اشاره می‌کنند که در موارد بسیاری خانواده ها برای گرفتن چنین عکس‌هایی پیش قدم می‌شوند و اصرار می‌ورزند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала