مبارزه زمینی و هوایی با مهمانان ناخوانده شبه جزیره عربستان

© AFP 2023 / Samuel Arandaمبارزه زمینی و هوایی با مهمانان ناخوانده شبه جزیره عربستان
مبارزه زمینی و هوایی با مهمانان ناخوانده شبه جزیره عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سمپاشی و مبارزه با ملخ های دریایی در داراب و خنج ادامه دارد و جهاد کشاورزی استان فارس قرار است مرز بین این استان و هرمزگان را سمپاشی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، مبارزه با ملخ‌های دریایی که از ماه بهمن به استان‌های جنوبی ایران آماج هجوم آورده اند، در استان فارس ادامه دارد.
حمید دبیری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان داشت: فارس دو هزار هکتار از مرز هرمزگان و فارس را سمپاشی می‌کند.
اوایل بهمن ماه نخستین دسته ملخ‌های دریایی موافق با باد و بارش از شبه جزیره عربستان به استان‌های جنوبی فارس هجوم آوردند.
در موج دوم اواخر فروردین ماه به سمت استان های هرمزگان و بوشهر و سپس فارس حمله ور شدند و دسته‌های جدید ملخ و از تخم بیرون آمدن ملخ‌هایی قرار گرفت که بهمن ماه در ایران تخم‌ریزی کرده بودند و ٤شهرستان لارستان، زرین دشت، داراب و خنج را درگیر کرد.
پس از چند روز مبارزه مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از پایان مبارزه با دسته‌های ملخ در لارستان و زرین دشت خبر داد و خاطر نشان کرد: جمعیت ملخ در این شهرستان‌ها زیر آستانه زیان اقتصادی است، هر چند پایش روزانه این شهرستان‌ها ادامه دارد.
سمپاشی و مبارزه زمینی و هوایی با مهمانان ناخوانده شبه جزیره عربستان در داراب و خنج ادامه دارد و قرار است مرز بین فارس و هرمزگان در شهرستان داراب نیز سمپاشی شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این مبارزه با استفاده از یک فروند هواپیمای سمپاش در سطح دو هزار هکتار و در پنجم اردیبهشت صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала