ظریف: نیروهای آمریکایی برای عبور از تنگه هرمز باید با سپاه پاسداران صحبت کنند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: نیروهای آمریکایی برای عبور از تنگه هرمز باید با سپاه پاسداران صحبت کنند
ظریف: نیروهای آمریکایی برای عبور از تنگه هرمز باید با سپاه پاسداران صحبت کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران عبور نیروهای آمریکایی از تنگه هرمز را منوط به صحبت با محافظ این تنگه یعنی سپاه پاسداران دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نشست مؤسسه جامعه آسیا در نیویورک، باز نگه داشتن تنگه هرمز را برای امنیت ملی کشورش یک مسئله حیاتی دانست.
ظریف در خصوص عدم تمدید معافیت کشورهای وارد کننده نفت از ایران و تلاش دولت ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفت این کشور اظهار داشت: ما به فروش نفت خود ادامه خواهیم داد، همچنان برای نفت خود مشتری خواهیم یافت و همچنان از تنگه هرمز به‌عنوان یک گذرگاه امن برای فروش نفت خود استفاده خواهیم کرد. ما معتقدیم که این موارد عملی خواهد شد اما اگر اقدام احمقانه‌ای از آمریکا سر بزند و این کشور بخواهد جلوی ما را بگیرد، آن‌گاه باید خود را برای عواقب این کار آماده کند.

آیا احتمال تشدید درگیری نظامی بین ایران و آمریکا وجود دارد؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا احتمال وقوع درگیری نظامی بین ایران و آمریکا وجود دارد؟

وزیر امور خارجه ایران در ادامه افزود: باز نگه داشتن تنگه هرمز برای ما و برای امنیت ملی ما یک مسئله حیاتی است. ما این کار را قبلاً انجام داده‌ایم و در آینده نیز انجام خواهیم داد؛ اما آمریکا بداند نیروهایش باید برای عبور از تنگه هرمز ابتدا با محافظ این تنگه یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صحبت کنند.
این مقام عالی‌رتبه دستگاه دیپلماسی ایران همچنین در خصوص سیاست خصمانه آمریکا در قبال ایران گفت: آمریکا سیاست خطرناکی را در پیش گرفته است. آنها نه‌تنها قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است بلکه از دیگران نیز می‌خواهد که این قطعنامه را نقض کنند. شورای امنیت صراحتاً در قطعنامه خود می‌گوید که هدف این قطعنامه نرمال‌سازی روابط تجاری ایران است ولی آمریکا نه‌تنها خودش این قطعنامه را رعایت نمی‌کند بلکه از سایر کشورها نیز می‌خواهد که آن را رعایت نکنند. واشنگتن حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و به کشورها می‌گوید اگر قطعنامه شورای امنیت را رعایت کنید، مجازات خواهید شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала