مریخ لرزید

© Photo / ESA/DLR/FU Berlinمریخ لرزید
مریخ لرزید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیگنال های وقوع زمین لرزه بر روی سطح مریخ توسط فضاپیمای رباتیک امریکایی "این سایت" به ثبت رسید.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان هوافضایی فرانسه در روز سه شنبه گزارش داد که "دستگاه آزمایش لرزه ای SEIS" متعلق به فرانسه در فضاپیمای رباتیک امریکایی "این سایت"، برای اولین بار در جهان زمین لرزه ای را در مریخ ثبت كرده است. 

تولید اکسیژن در مریخ +عکس - اسپوتنیک ایران
تولید اکسیژن در مریخ +عکس

به گزارش وب سایت آژانس مرکز ملی مطالعات فضایی، در تاریخ 6 آوریل، "دستگاه آزمایش لرزه ای SEIS"، سیگنال مشابه زمین لرزه های ثبت شده در ماه را در پرواز های فضاپیمای آپولو در ایالات متحده ثبت کرده است.

فضاپیمای رباتیک امریکایی "این سایت" از ماه مه  2018 راه اندازی شد و در ماه نوامبر در سطح مریخ نشسته است. در ماه دسامبر، "دستگاه آزمایش لرزه ای SEIS" بر روی سطح مریخ در فاصله 1.6 متری از فضاپیمای رباتیک این سایت در سطح زمین قرار گرفت.

گفتنی است، پیش از این دانشمندان اسکاتلندی دریافتند که در اثر زلزله های کوچک سطح مریخ، گاز هیدروژن آزاد می شود که می تواند یک منبع انرژی برای نخستین شکل از حیات باشد.

محققان این نتایج را با مطالعه و بررسی ویژگی های گسل کوه های مجمع‌الجزایر گسترده‌ "هبریدها" در اقیانوس اطلس در سواحل اسکاتلند، به دست آورده اند. آنها توانستند ثابت کنند که در نزدیکی گسل این کوه ها، هیدروژن کافی برای ایجاد حیات تولید می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала