دولت ایران موظف شد تا علیه آمریکا مقابله به مثل انجام دهد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoدولت ایران موظف شد تا علیه آمریکا مقابله به مثل انجام دهد
دولت ایران موظف شد تا علیه آمریکا مقابله به مثل انجام دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان مجلس ایران طرحی را به تصویب رساندند که بر مبنای آن دولت موظف است تا اقدام متقابل علیه آمریکا انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را موظف به اقدام متقابل و قاطع در برابر اقدامات تروریستی آمریکا کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در نشست علنی و در جریان بررسی طرح اقدام متقابل اعلام شدن سپاه پاسداران به‌عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، ماده (2) این طرح را با 168 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان را تصویب کردند. بر اساس این مصوبه مجلس، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدام متقابل به‌عمل آورد.

همچنین نمایندگان مجلس ماده (3) این طرح را با 166 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در جلسه مصوب کردند. در ماده 3 این ذکر شده است: دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح موظفند در زمان مقتضی با اقدامات ضروری و هوشمندانه به‌گونه‌ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی نتوانند از هرگونه توان و امکانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала