ادعای روزنامه کویتی درباره جنگ حزب الله و اسرائیل

© Flickr / mozzoomادعای روزنامه کویتی درباره جنگ حزب الله و اسرائیل
ادعای روزنامه کویتی درباره جنگ حزب الله و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه الرای ادعا کرد که حزب الله و اسرائیل در تابستان سال جاری وارد جنگ می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان معتقد است که در تابستان سال جاری یک جنگ تمام عیار در انتظار این جبش با اسرائیل است.

حزب الله لبنان می‌تواند روزانه هزار موشک به اسرائیل شلیک کند - اسپوتنیک ایران
حزب الله لبنان می‌تواند روزانه هزار موشک به اسرائیل شلیک کند
روزنامه کویتی الرای ادعا می کند که این سخنان را سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله در نشستی محرمانه با فرماندهان ارشد این گروه اعلام کرده است.
براین اساس در لبنان کارخانه های تولید موشک با دقت بالا وجود دارد که به گفته دیپلمات های فرانسوی، اسرائیل قصد دارد به آنها حمله کند.
الرای به نقل از سید حسن نصرالله خطاب به فرماندهان این جنبش حزب الله می نویسد؛ من نمی توانم مدت زیادی در بین شما باشم. احتمال کشته شدن فرماندهان ارشد از جمله من وجود دارد.
به نقل از رهبر حزب الله، مدت زمانی طولانی برای رویارویی با اسرائیل باقی نمانده و در تابستان پیش رو ارتش حزب الله امکان دارد عملیاتی را اجرا کند که شبیه به جنگ لبنان در سال 2006 است.
نصرالله گفت: اسرائیل می تواند همانند سال 2008 در غزه برای از بین بردن تهدیدها در مرزهای خود ما را غافلگیر کند.
به گفته وی تمام اقدامات لازم برای هرگونه اتفاق غیرمنتظره ای صورت گرفته است.
الرای ادعا می کند که رهبر حزب الله برای نخستین بار است که چنین صحبت هایی را بیان می کند و نصرالله اعتقاد دارد که در حال حاضر احتمال جنگ با اسرئیل 70 به 30 افزایش یافته است.
به نقل از این روزنامه کویتی، رهبر حزب الله معتقد است که کشورهای دیگری از جمله آمریکا، انگلیس و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز وارد یک درگیری احتمالی می شوند.
این نوع طرز فکر را با توجه به حمایت بی سابقه آمریکا از اسرائیل (به رسمیت شناختن ارتفاعات جولان)، نتایج انتخابات مجلس اسرائیل و همچنین تلاش برای قطع تامین مالی حزب الله می توان توجیح کرد.
در عین حال نمایندگان حزب الله برگزاری چنین نشستی را رد کرده و اعلام کردند که این سخنان رهبر حزب الله، نشئت گرفته از تخیلات نویسنده آن است. با این حال تردید بسیاری برای بروز جنگ میان حزب الله و اسرائیل وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала