وزارت امور خارجه ایران حوادث تروریستی سریلانکا را محکوم کرد

© REUTERS / Dinuka Liyanawatteوزارت امور خارجه ایران حوادث تروریستی سریلانکا را محکوم کرد
وزارت امور خارجه ایران حوادث تروریستی سریلانکا را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عملیات ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی با خانواده قربانیان این جنایات و دولت و ملت سریلانکا عمیقا ابراز همدردی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عملیات تروریستی امروز در پایتخت سریلانکا به ویژه حمله به کلیساها در روز عید پاک را که صدها کشته و مجروح بر جای گذاشت، به شدت محکوم و با خانواده قربانیان این جنایات و دولت و ملت سریلانکا عمیقا ابراز همدردی کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: جنایت امروز بار دیگر نشان داد پدیده نفرت انگیز تروریسم به معضلی جهانی، فارغ از هرگونه مرز و نژاد و ملت و مذهب تبدیل شده که جز با اراده پولادین همه کشور‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌ها، بدون برخورد‌های دوگانه با آن قابل ریشه کن شدن نیست.

در پی وقوع انفجارهای متعدد در روز جشن عید پاک در کلیساها و هتل های سریلانکا دستکم 185 نفر کشته و بیش از 500 نفر مجروح شدند، در بین کشته شدگان علاوه بر شهروندان سریلانکا تعدادی اتباع خارجی نیز وجود دارند. دولت سریلانکا در این رابطه مقررات منع عبور و مرور در سراسر کشور وضع کرد واعلام کرد هر کاری را برای جلوگیری از خشونت های تروریستی انجام خواهد داد. ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه در پیامی به مایتریپالا سیریسنا، رئيس جمهور سریلانکا پیام تسلیت خود را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала