ضربه مهلک اپل به کسب وکارها در ایران

© Flickr / Andrewاپل
اپل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسدودسازی از سوی شرکت اپل بیش از هر زمان دیگری با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، مسدودسازی از سوی شرکت اپل بیش از هر زمان دیگری با جدیت دنبال می‌شود و هرچند روز یک‌بار ارورهای اختلال در اپلیکیشن‌هایی که در آن‌ها گردش مالی وجود دارد، مشاهده می شود. این مسدودسازی باعث شده بازار بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی و خصوصاً آن‌ها که نوپا هستند، کساد شود.

گسترش عملیات جاسوسی آمریکا علیه روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران
گسترش عملیات جاسوسی آمریکا علیه روسیه و ایران

شرکت اپل در سال‌های گذشته روشی برای استفاده کسب‌وکارهای کوچک از اپ استور را اعلام کرد که اصطلاحاً به آن گواهی‌های توسعه‌دهنده سازمانی (Enterprise Developer Certificates) می‌گویند.

شرکت اپل از این طریق به یک‌سری کسب‌وکارها اجازه ‌داد اپلیکیشن‌های تستی که نیاز است در یک محیط محدود بررسی شوند را با استفاده از این گواهی‌ها در اپ استور قرار بدهند.این اتفاق رخ داد و کسب‌وکارهای کوچک توانستند به این واسطه اپلیکیشن‌های خود را تست کنند.

گزارش شد از این گواهی‌ها، سوء استفاده‌هایی انجام شده که موجبات انتشار اپلیکیشن‌های آلوده روی «آی او اس» IOS را فراهم کرده است. با انتشار این گزارش، اپل حتی اکانت مجموعه‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و شرکت‌های دیگر که از این گواهی‌ها استفاده می‌کردند را نیز غیرفعال کرد. این نشان می‌دهد که اپل محدودیت‌های جدی برای گواهی‌ها در نظر گرفته است.

تعداد قابل‌توجهی از اپلیکیشن‌های ایرانی نیز از همین دست گواهی‌های سازمانی استفاده می‌کنند که الان توسط شرکت اپل مسدود شده است. شرکت‌های واسطه مانند سیب اپ- نمونه ایرانی اپ استور که مجوز سازمانی را از اپل دریافت کرده‌اند- بر اساس مجوز خودشان اپلیکیشن‌های ایرانی را منتشر می‌کنند.اکوسیستم اپل ایجاب می‌کند که محیط کاری‌اش امن باشد و مسدودسازی‌ها را نیز در همین راستا انجام می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала