حضور بی سابقه گوژپشت نوتردام نماد کلیسای نوتردام در شبکه های اجتماعی +عکس

© Sputnik / Sergei Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر حضور بی سابقه گوژپشت نوتردام نماد کلیسای نوتردام در شبکه های اجتماعی +عکس
حضور بی سابقه گوژپشت نوتردام نماد کلیسای نوتردام در شبکه های اجتماعی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همزمان با آتش سوزی کلیسای بزرگ “نوتردام پاریس” حضور بی سابقه “گوژپشت نوتردام” در شبکه های اجتماعی نیز به چشم می خورد.

به گزارش اسپوتنیک، کلیسای "نوتردام پاریس" یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی کشور "فرانسه"، کلیسایی که در هشت قرن گذشته الهام بخش هنرمندان بوده و سالانه میلیون ها بازدید کننده داشته، اکنون بخش زیادی از آن به سختی در آتش سوزی مهیب آسیب دیده است.

نکته قابل توجه این است که همزمان با این آتش سوزی، حضور "گوژپشت نوتردام" در شبکه های اجتماعی به چشم می خورد و کاربران بسیاری از او سخن می گویند.

رمان "گوژپشت نوتردام" نوشته "ویکتور هوگو" از معروفترین اثر هنری مربوط به کلیسای "نوتردام" است و داستان "کازیمودو" گوژپشتی که ناقوس زن این کلیسا بوده را روایت می کند و شهرت دیگری به این کلیسا داده است.

این اثر در سال ۱۸۳۱ منتشر شد و بسیاری این شخصیت را منجی "نوتردام" می دانند.

"ویکتور هوگو" در بخشی از این کتاب، آتش سوزی در این کلیسا را اینگونه توصیف کرده بود: «شعله بزرگ آتش از میان دو منازه کلیسا به شکل جرقه ای از گردباد زبانه می کشد.»
او در صحنه پایانی داستان، "کازیمودو" را در نوک برج گرفتار چنین آتشی می کند.

همزمان با آتش سوزی کلیسای "نوتردام" در ۱۵ آوریل ۲۰۱۹، شخصیت های سیاسی، روشنفکران و سایر کاربران، بخش هایی از نوشته های داستان "گوژپشت نوتردام" را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала