رئیس جمهور ایران : مردم سپاه را از آن خود می دانند+ ویدیو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رئیس جمهور ایران : مردم سپاه را از آن خود می دانند
رئیس جمهور ایران : مردم سپاه  را از آن خود می دانند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام کرد مردم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از آن خود می دانند وتوهین به سپاه و نیروهای مسلح توهین به ملت ایران است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم روز ارتش گفت:ارتش همواره در کنار ولایت بوده و برای پاسداری از انقلاب و استقلال کشور فداکاری کرده است.
وی ادامه داد:در بلایای سیل آنجا که مردم نیاز دارند نیروهای مسلح در کنار مردم و با مردم بوده‌اند و برای امداد و اسکان مردم و بازگشایی راه‌ها و عبور سیلاب‌ها از تمام امکانات خود استفاده کردند.
رئیس‌جمهور اضافه کرد:پس از گذشت 30 سال از جنگ تحمیلی نیروهای مسلح با همراهی مردم از استقلال کشور دفاع کرده‌اند، امروزنیز ظهور یکپارچگی بین مردم و نیروهای مسلح در سیل‌ اخیر دیده شد.در کشوری نمی‌توانیم چنین اتحادی بین مردم و نیروهای مسلح را شاهد باشیم.
دکتر حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سپاه کانال استراتژیک ایران در مقابل تحریم های آمریکا
روحانی با اشاره به تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا، اضافه کرد:پس از این اقدام آمریکا همه مردم نشان دادند که یکپارچه در کنار سپاه خواهند بود و سپاه هم در کنار مردم خواهد بود.سپاه در سراسر کشور در صحنه خدماتی و ملی حضور دارد و مردم سپاه را از خود می‌دانند. توهین به سپاه و نیروهای مسلح توهین به ملت ایران است.
وی با اشاره به جنایاتی که در 18 سال گذشته ارتش آمریکا در منطقه انجام داده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها جزءنکبت وآدم‌کشی و بدبختی در این منطقه چیزی به وجود نیاورده‌اند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: آمریکا‌یی‌ها از ملت ایران به دلیل ایستادگی عصبانی است از نیروهای مسلح عصبانی است چون در برابر توطئه‌ آنها ایستاده‌اند، آنها از نیروهای مردمی منطقه به ویژه حزب‌الله و حشد الشعبی و نیروهای مردمی یمن عصبانی هستند و با هر قدرتی که تحت سیطره آنها نباشد به مجادله می‌پردازند.
روحانی اضافه کرد:آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند که ملت‌های منطقه‌ها با کمک ملت ایران و نیروهای مسلح ایران بتوانند همه نیروهای نیابتی آنها که تروریست هستند را مضمحل کنند،راهی که آمریکا در پیش گرفته است غلط است سردمداران آمریکا در اوهام خود غرق شده‌اند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست سازمان های خارجی که آمریکا آنها را تروریستی می خواند، قرار می دهد. شورای عالی امنیت ملی ایران این تصمیم واشنگتن را بدون پایه و اساس نامید.
به دنبال آن وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه چندین نفر و زیر مجموعه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرد.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала