تشکیل ناوگان کشتی های بدون سرنشین آمریکا برای مبارزه با روسیه

© Sputnik / Taras Litvinenkoتشکیل ناوگان کشتی های بدون سرنشین آمریکا برای مبارزه با روسیه
تشکیل ناوگان کشتی های بدون سرنشین آمریکا برای مبارزه با روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی دریایی آمریکا قصد دارد تا سال 2024 با استفاده از کشتی ها رباتیک بدون سرنشین در راستای رقابت با روسیه و چین تعداد ناوگان خود را افزایش دهد.

 

آسیب ناپذیری زیردریایی اتمی بدون سرنشین روسی - اسپوتنیک ایران
آسیب ناپذیری زیردریایی اتمی بدون سرنشین روسی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه نشنال اینترست، ایالات متحده از جمله قصد دارد تقریباً 4 میلیارد دلار را صرف خریداری ده کشتی بزرگ نظامی و 9 فروند زیردریایی رباتیک کند.
نشریه آمریکایی می نویسد یکی از دلایل تشکیل چنین ناوگانی هراس مقامات عالی رتبه نیروی دریایی ایالت متحده از آن است که ناوهای بزرگ آمریکایی حامل صدها نفر ملوان در برابر موشک های روسی و چینی بیش از حد آسیب پذیر باشند.
ضمناً احتمال داده می شود پس از ارزیابی ساختار نیروهای مسلح ایالات متحده که قرار است در سال 2019 به پایان برسد، مخارج بطور محسوس افزایش یابد.
دریادار رندی کرایتس به نشنال اینترست گفت ناوهای رباتیک وظایف کشف و تهاجم به ناوهای دشمن را بر عهده خواهند داشت.
این دریادار امریکایی خاطرنشان ساخت ناوهای بدون سرنشین در مقایسه با ناوهای فعلی کوچکتر و خودکفا تر بوده و ضمناً قیمتشان کمتر خواهد بود.
نشنال اینترست اضافه می کند آمریکا همچنین ناوچه موشک انداز جدیدی را می سازد که به عنوان مرکز فرماندهی ناوها و زیردریایی های بدون سرنشین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. قرار است در چارچوب بودجه سال 2020 برای ساخت چنین ناوچه هایی 1.3 میلیارد دلار تخصیص داده شود.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала