احتمال ساخته شدن استون‌هنج توسط مهاجرین ترک

CC BY-SA 2.0 / Andrew Cowie / احتمال ساخته شدن استون‌هنج توسط مهاجرین ترک
احتمال ساخته شدن استون‌هنج توسط مهاجرین ترک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجموعه سنگی معروف استون‌هنج ممکن است توسط مهاجرینی از منطقه آنتالیای کنونی ساخته شده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Daily Sabah، مجموعه سنگی معروف استون‌هنج که در نزدیکی شهر بریتانیایی سالزبری قرار دارد، ممکن است توسط مهاجرینی از منطقه آنتالیای کنونی ساخته شده باشد.

کشف اسرار استون هنج - اسپوتنیک ایران
کشف اسرار استون هنج

محققین دی‌ان‌ای ساکنین فعلی منطقه استون‌هنج را با دی‌ان‌ای پیدا شده در جنوب آناتولی مقایسه کردند و نتیجه گرفتند که حدود هشت هزار سال پیش مردم از منطقه آناتولی کنونی شروع به مهاجرت به شمال غرب کردند. برخی از این گروه‌های مهاجر به اروپای مرکزی رفته، در حالی که برخی دیگر از طریق اسپانیا و پرتغال کنونی به جزایر بریتانیا رسیدند. تجزیه و تحلیل بقایای بریتانیایی‌های باستانی و ساکنان شبه جزیره ایبری نشان داد که ارتباط نزدیکی بین آنها برقرار است.
فرض بر این است که بومیان آناتولی در حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح به جزایر بریتانیا دسترسی پیدا کردند. و احتمالا حدود 3200-3000 سال قبل از میلاد مسیح در آنجا مشغول به کشاورزی بودند. استون هنج را ساختند که هنوز علت ساخت آن برای دانشمندان محل سوال است.
استون‌هنج یادمانی پیشاتاریخی در دشت سالزبری ویلتشر در جنوب انگلستان است. این اثر، بازماندهٔ دوران نوسنگی و عصر برنز است و شامل حلقه‌ای از سنگ‌افراشت‌های سارسِنی است که به دور مجموعه‌ای نعل‌اسبی، مرکب از پنج سه‌سنگ سارسِنیِ برش‌خورده، قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала