علت بزرگترین فاجعه تاریخ کره زمین

© Photo / Public domainعلت بزرگترین فاجعه تاریخ کره زمین
علت بزرگترین فاجعه تاریخ کره زمین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود 252 میلیون سال پیش یک فاجعه ویرانگر درکره زمین اتفاق افتاد. این فاجعه به قدری سریع اتفاق افتاد که تقریبا نسل تمام موجودات کره زمین را منقرض کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Nature Communications، متخصصین دانشگاه سینسیناتی (ایالات متحده امریکا) و دانشگاه علوم زمین چین در طی مطالعات مشترک؛ معلوم نمودند که علت اصلی انقراض بزرگ پرمین فوران آتشفشان ها بوده است. 
حیواناتی که در معرض انقراض هستند+ عکس - اسپوتنیک ایران
حیواناتی که در معرض انقراض هستند+ عکس
دانشمندان همچنین تغییرات آب و هوا را عامل این انقراض می دانند. فعالیت های بلند مدت آتشفشانها در سیبری مواد بسیار زیادی را به اتمسفر زمین آزاد کرد که سبب تشکیل لایه ای از خاکستر شد که سپس این لایه ضخیم به مدت یک میلیون سال مانع از تابش مستقیم نور خورشد شد و همزمان با آن باران اسیدی و افزایش دمای زمین رخ داد. 
در این انقراض هفتاد درصد از تمام انواع حیوانات خشکی و 96 درصد از جانداران آبی، که قبلا از دو انقراض جان سالم به دربرده بودند، از بین رفتند. این رویداد به نام انقراض پرمین-تریاس یا (انفجار آتش‌فشان عامل بزرگترین انقراض گروهی در تاریخ کره زمین) مشهور است که بزرگترین انقراض تاریخ کره زمین به حساب میآید. 
در حال حاضر دانشمندان نشان دادند که چه چیزی باعث از بین رفتن حیات دریایی شد. افزایش دما باعث افزایش متابولیسم موجودات اقیانوس شد، که به سبب آن نیاز به اکسیژن افزایش یافت در حالی که اکسیژن اقیانوس در حال کاهش بود. امروز ما در حال تجربه مشابه گرم شدن آب و هوا هستیم با این تفاوت که این اتفاق نسبت به انقراض پرمین-تریاس با سرعت بیشتری در حال وقوع است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала