واکنش ایران به محکومیت متهمان به ارتباط با سپاه

© Fotolia / Curioso Photographyواکنش ایران به محکومیت متهمان به ارتباط با سپاه
واکنش ایران به محکومیت متهمان به ارتباط با سپاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به احکام صادره توسط دادگاه بحرین علیه ۱۳۹ نفر از شهروندان این کشور به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایراد اتهاماتی در احکام صادره علیه جمهوری اسلامی را محکوم و آنها را "طبق معمول ادعاها و اتهاماتی بی‌پایه و اساس" خواند.

اظهارات ضد ایرانی مقامات بحرین در اجلاس سران عرب - اسپوتنیک ایران
اظهارات ضد ایرانی مقامات بحرین در اجلاس سران عرب
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی گفت: "دولت بحرین نمی‌تواند با فرافکنی، طرح اتهامات واهی و صدور احکام ظالمانه و متهم کردن دیگر کشورها، بر نقض فاحش حقوق بشر و سرکوب معترضان در این کشور سرپوش گذارد.
مقامات بحرینی به جای سناریوسازی‌های امنیتی، تلاش کنند امنیت خود را نه از طریق تکیه بر ائتلاف‌های شکست خورده و پرداخت بهای گزاف به دیگران برای خرید امنیت، بلکه با اعتمادسازی و اصلاح رابطه خود با مردم و پاسخ به مطالبات مشروع آنان تأمین کرده و به صدور احکام ظالمانه علیه معترضان پایان دهند. "
پیشتر خبرگزاری فارس گزارش داده بود محکومان همچنین با گروه حزب الله ارتباط داشته اند.
دادگاه برای ۶۹ نفر از این افراد حکم حبس ابد صادر و ۳۹ نفر را به حبس ۱۰ ساله، ۲۳ نفر را به حبس هفت ساله، یک نفر را به حبس پنج ساله و هفت نفر را به حبس سه ساله و سلب تابعیت محکوم کرده است.
فارس می نویسد بحرین از سال ۲۰۱۱ سرکوب معارضان را تشدید کرده و شماری از معارضان از جمله روحانیون برجسته شیعه را زندانی و تابعیت تعدادی از آنها را سلب کرده است.
شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» و «نبیل رجب» مدیر انجمن حقوق بشر بحرین از جمله چهره‌های برجسته معارض هستند که در زندان بسر می‌برند.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر پیش از این با انتقاد از سرکوب معارضان در بحرین و دستگاه قضایی این کشور، آن را «نظامی ظالمانه و فاقد استقلال» توصیف کرد و افزود: «دادگاه‌های بحرین نقش اساسی را در یاری نظام سیاسی سرکوبگر در بحرین از طریق صدور احکام علیه تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو، بر عهده دارند».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала