جزئیات افزایش قیمت برق در ایران

© Flickr / Rafael Roblesجزئیات افزایش قیمت برق در ایران
جزئیات افزایش قیمت برق در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمدرضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی توانیر در یک نشست خبری جزئیات افزایش قیمت برق در ایران را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدرضا حقی فام سخنگوی صنعت برق ایران و معاون همانگی توزیع شرکت مادرتخصصی توانیر در با اشاره به افزایش تعرفه برق از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری اظهار داشت: افزایش تعرفه‌های برق نسبت به تورم کشور بسیار بسیار عدد پایین‌تری است. 
محمدرضا حقی فام افزود: افزایش تعرفه های برق به‌گونه‌ای است که برای کلیه پله‌های مصرفی، 7 درصد تعرفه برق افزایش می‌یابد، با مشخص شدن الگوی مصرف برای هر نقطه کشور، کسانی که بیش از الگو به مصرف برق بپردازند و به اصطلاح پرمصرف باشند، علاوه بر این 7 درصد، 16 درصد دیگر نیز در پله‌های بالای الگوی مصرف، شاهد افزایش تعرفه خواهند بود؛ از اینرو افزایش تعرفه برای پرمصرف‌ها در مجموع 23 درصد است.
حقی‌فام با بیان اینکه "این میزان افزایش تعرفه هیچ تأثیری روی مولفه‌های اقتصادی کشور چه در شرایط تحریم و چه غیر تحریم نخواهد گذاشت"، گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید برق بدون احتساب هزینه سوخت، 96 تومان در هر کیلوات ساعت است که بابت فروش برق به مردم، تنها 66 تومان به طور متوسط دریافت می شود.
حقی‌فام از صدور پیش قبض‌هایی برای مشترکان پرمصرف سال 97 خبر داد و گفت: متوسط مصرف مشترکان برق از خرداد تا شهریور 97 متوسط گیری شده و کسانی که پرمصرف هستند، بر اساس میانگین مصرف سال 97 و تعرفه‌های جدید، پیش قبض هایی برای آنها صادر می شود تا بدانند اگر مثل گذشته پرمصرف باشند، چه ارقامی را باید پرداخت کنند که پیش بینی می کنیم این روش در جهت تبدیل پرمصرف ها به خوش مصرف ها موثر باشد.
وی ادامه داد: علاوه بر خوش مصرف ها و پرمصرف‌ها، یک درصد از مشترکان برق کشور در زمره بسیار پرمصرف قرار می گیرند به طوری که بیش از دوبرابر الگوی مصرف، به مصرف برق می پردازند که باید برای این دسته، فکری بازدارنده کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала