آمریکا قضات دادگاه جنایی بین المللی را تهدید کرد

© Photo / Hypergioدادگاه جنایی بین المللی
دادگاه جنایی بین المللی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فلسطین از دادگاه جنایی بین المللی درخواست کرد به بررسی تهدیدات آمریکایی بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک، ریاض الملکی وزیر خارجه فلسطین اعلام نمود که فلسطین از اعضای دادگاه جنایی بین المللی درخواست کرد جلسه ای برای بحث پیرامون «تهدیدات» آمریکا خطاب به دادگاه در رابطه با احتمال بازرسی ها علیه شهروندان آمریکایی و اسرائیلی تشکیل بدهند.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ممانعت دادگاه جنایی بین المللی از بازرسی فعالیت نظامیان آمریکایی در افغانستان در رابطه با جنایات نظامی احتمالی یک پیروزی بزرگ وطنپرستی و برتری حق است. افزون برآن ترامپ گفت:«هرگونه تلاشی برای مسئولیت پذیری نظامیان آمریکایی و اسرائیلی و متحدان آنها با پاسخی سریع و محکم روبرو خواهد شد».

وزیر خارجه فلسطین گفت:«پس از اینگونه تهدیدات خطاب به دادگاه جنایی بین المللی، ما درخواست کردیم جلسه اضطراری کشورهای عضو تشکیل شود تا با واکنش آنها نسبت به این تهدیدات از سوی آمریکا آشنا بشویم. ما برای حمایت و دفاع از منافع خود آماده هستیم و امیدواریم که دادگاه رسیدگی به جنایاتی را که اسرائیل در سرزمینهای اشغالی فلسطین مرتبک شده است آغاز کند».

جان بولتون مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی به نوبه خود قضات و دادستان های دادگاه جنایی بین المللی را با مسدود کردن حساب های آنها و ممنوعیت ورود به آمریکا و پیگیرد دادگاهی در آمریکا تهدید کرد، اگر آنها به بازرسی جنایات نظامی آمریکا و اسرائیل و دیگر کشورهای دوست واشنگتن ادامه بدهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала