قطع کامل همکاری روسیه و ناتو

© Sputnik / Natalia Seliverstovaکرملین
کرملین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه بطور کامل همکاری با ائتلاف آتلانتیک شمالی را متوقف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه و ناتو بطور کامل همکاری در عرصه های غیرنظامی و نظامی را متوقف کرده اند.

الکساندر گروشکو معاون وزیرامورخارجه روسیه اعلام کرد:«ناتو خودش از دستور روز مثبت در رابطه با روسیه کنار رفت. فعلا هیچگونه علامتی دال بر اینکه در ناتو راه حل برون رفت از این بن بست را می دانند مشاهده نمی شود».

بانک فضایی در روسیه راه اندازی می شود - اسپوتنیک ایران
بانک فضایی در روسیه راه اندازی می شود

معاون وزیرخارجه روسیه معتقد است که تصمیم ائتلاف در خصوص قطع تماس های کاری عادی و نرمال درعرصه نظامی را پوچ خواند و اظهار داشت که امنیت در اروپا تا حد زیادی به مناسبات روسیه و ناتو وابسته است.

به گفته گروشکو، ناتو در تشدید مقابله با ناتو زیاده روی کرده است. وی گفت:«شایان ذکر است که روابط کنونی روسیه —ناتو تا حد زیادی یادآور «حالت عادی» اموری است که ناتو در زمان جنگ سرد ایجاد کرده بود. دوباره از دکترین«گفتگو و بازدارندگی» پیروی می شود، اما اکنون در این فرمول بازدارندگی بیش از گفتگوست. در عین حال مخارج کلی نظامی کشورهای ناتو در سال گذشته از تریلیون دلار فراتر رفت که 22 بار بیش از مخارج دفاعی روسیه است. باوجود این، مسکو قصد ندارد در مسابقه افزایش بودجه نظامی با ناتو به رقابت بپردازد و حساب خود را روی «توسعه ابزار اقتصادی و موثرتر» بنا می کند.

آنچه به درگیری نظامی با ناتو مربوط می شود، هر انسان عاقلی امیدوار است که چنین اتفاقی رخ ندهد. بروز چنین جنگی یک فاجعه برای کل بشریت خواهد بود. اطمینان دارم که در واشنگتن  و بروکسل این موضوع را درک می کنند».

در سالهای اخیر روسیه با فعالیت بیسابقه ناتو در نزدیکی مرزهای خود روبرو شده است. ناتو این گونه فعالیت ها را «بازدارندگی روسیه از تهاجم» می نامند. در کرملین بارها اعلام شده است که مسکو کشورهای دیگر را تهدید  نمی کند اما پاسخ مناسبی به هرگونه اقدامی خواهد داد که منافع آن را به خطر بیاندازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала