واحد ویژه انگلیس در نزدیکی مرزهای روسیه

© REUTERS / Ints Kalninsنظامیان در استونی
نظامیان در استونی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو گردان ذخیره نیروهای ویژه انگلیس فعالیت روسیه در مرزها را تحت نظر دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «دیلی استار»، دو گردان ذخیره نیروهای ویژه انگلیس (SAS)که حدود 6 ماه پیش به استونی اعزام شده بودند به نظارت بر فعالیت روسیه در مرزها مشغول هستند.

به نوشته نشریه نامبرده، گردان های انگلیسی عملیات شناسایی در رابطه با جابجایی دشمن بالقوه و تجزیه و تحلیل  مقاصد آن را به انجام می رسانند.

درخواست وزیر خارجه انگلیس از ایران - اسپوتنیک ایران
درخواست وزیر خارجه انگلیس از ایران

این گردان ها از پهپادهای شناسایی استفاده می کنند تا بر فعالیت روسیه در امتداد مرزهای استونی نظارت کنند. در صورت گویا حمله روسیه به استونی، گردان انگلیسی در پشت جبهه دشمن قرار خواهد داشت و  اطلاعات سری در باره جابجایی نیروهای دشمن را ارسال خواهد کرد.

پیشتر کلائوس کلبر مجری شبکه تلویزیونی آلمان در برنامه خبری از «حمله» روسیه به استونی تعریف کرد و گفت که ارتش های آمریکا و کشورهای اتحادبه اروپا به آنجا اعزام شده اند تا «واحدهای نیروهای مسلح روسیه را از آنجا بیرون برانند که وارد آنجا شده اند، درست مثل کاری که روسیه چند سال پیش در کریمه انجام داد».

اما کلِبر دیرتر اعلام کرد که چنین اتفاقی نیفتاده است و از تماشاچیان خواست نگران چیزی نباشند و«این خبر واقعیت ندارد ولی احتمال آن وقوع آن وجود دارد».

مجری تلویزیون آلمان بر اهمیت «بازدارندگی» نقش ناتو تأکید کرد. به گفته وی همانا ناتو تأمین کننده صلح در قاره اروپاست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала