احضار سفیر جدید فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه ایران

© Fotolia / Borna_Mirاحضار سفیر جدید فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه
احضار سفیر جدید فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیلیپ تیبو سفیر جدید جمهوری فرانسه در تهران به وزارت امورخارجه ایران احضار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در روز احضار سفیر فرانسه در ایران، وزارت امور خارجه ایران با اشاره به توییت های منتسب به سفیر فرانسه در واشنگتن که محتوای آنها از نظر کشورمان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، خواستار توضیح دولت فرانسه شد. 

ایران از فرانسه خواست تا موضع خود را در اظهارات سفیرش اعلام کند - اسپوتنیک ایران
ایران: فرانسه موضع خود را در قبال اظهارات سفیرش اعلام کند

در واکنش، سفیر فرانسه در تهران ضمن ابراز بی اطلاعی از توئیت های منتسب به سفیر کشورش در واشنگتن، بر اراده سیاسی این دولت بر اجرای کامل مفاد برجام تاکید و اعلام کرد مراتب را بلافاصله به پاریس گزارش خواهد کرد.

خاطر نشان می نماید پیشتر سفیر فرانسه در واشنگتن در حساب توییتری خود در اظهاراتی مغایر با برجام، اشاراتی در خصوص برنامه هسته ای ایران پس از سال 2025 نموده است.

وی در توئیت خود نوشت: "همانگونه که در سال 2002 گفتیم غنی سازی اورانیوم بدون برنامه غیرنظامی موثق براساس ان پی تی غیرمجاز بود. ما در سال 2025 نیز اگر لازم باشد می توانیم همانگونه پاسخ دهیم. تحریم ها اعمال شد و باز می تواند اعمال شود، هیچ «غروبی» بعد از برجام وجود ندارد. روسیه، اورانیوم غنی‌شده نیروگاه هسته‌ای بوشهر را تأمین می‌کند، بنابراین هیچ دلیل قابل درکی وجود نخواهد داشت ایران بعد از برجام، اقدام به غنی‌سازی اورانیوم کند".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала