هشدار جدی سازمان هواشناسی ایران به ساکنان 5 استان کشور

© REUTERS / Tasnim News Agencyهشدار جدی سازمان هواشناسی ایران به ساکنان 5 استان
هشدار جدی سازمان هواشناسی ایران به ساکنان 5 استان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی ایران از فعالیت سامانه بارشی جدید در 5 استان این کشور خبر داد و هشدار داد که خطر بروز سیل جدی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی ایران از فعالیت سامانه بارشی جدید خبر داد و افزود: هموطنان در استان فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌های رضوی و جنوبی این هشدار را جدی بگیرند. انتظار داریم در ارتفاعات شمالی استان خوزستان بارش‌ها شدت گیرد. در چابهار و بندر جاسک بارندگی شدید پیش‌بینی شده و امکان سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد. امروز بعد از ظهر این سامانه خراسان رضوی و جنوبی را در بر می‌گیرد که در این مناطق نیز شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود. در استان کرمان و یزد نیز شاهد بارش باران و رگبار خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی تأکید کرد: در جنوب فارس، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، مناطق جنوبی خراسان رضوی و جنوبی امروز بعداز ظهر حجم بارش‌ها سنگین خواهد بود. توصیه می‌شود مردم و کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند و پیگیر اخبار هواشناسی باشند.

طی هفته های اخیر، ایران با سیلاب شدید مواجه شده که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر قرار داده است و ده ها هزار نفر از مردم این کشور را با مشکلاتی روبرو کرده است. همچنین جاده ها، زیرساخت ها و منازل بسیاری بر اثر وقوع سیل آسیب دیده و یا تخریب شده اند. به نقل از وزارت کشور ایران، حدود 400 شهر و روستا در 15 استان ایران با مشکلات مواجه شده اند و 70 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала