ناتوانی آمریکا در شمالگان

© Sputnik / Mikhail Fomichevناتوانی آمریکا در شمالگان
ناتوانی آمریکا در شمالگان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شمالگان، منطقه پیرامون قطب شمال، دوباره مورد توجه شدید قدرت های جهانی قرار گرفته اما آمریکا برای دفاع از منافع خود در آنجا به هیچ وجه آمادگی ندارد.
پرواز 15 ساعته بمب افکن هاى Tu-160 روسیه بر فراز قطب شمال - اسپوتنیک ایران
پرواز 15 ساعته بمب افکن هاى Tu-160 روسیه بر فراز قطب شمال
به گزارش اسپوتنیک، نشریه نشنال اینترست ضمن بیان این مطلب تاکید می کند آمریکا در شمالگان حتی یک پایگاه نظامی ندارد و فاقد هواپیما و رزمناوهای بزرگ قادر به فعالیت در دماهای پائین در آنجا است.
نشریه آمریکایی اضافه می کند نیروی دریایی ایالات متحده فقط دارای یک کشتی یخ شکن سنگین در شمالگان است که 42 سال قبل ساخته شده، کهنه و فرسوده گردیده و چندی پیش کم مانده بود، غرق شود.
نشنال اینترست می نویسد دولت امریکا به بی توجهی خود به شمالگان ادامه می دهد و از جمله 750 میلیون دلاری را که مجلس سنا برای تکمیل ناوگان قطبی تخصیص داده بود، برای ساختن دیوار در مرز آمریکا با مکزیک خرج کرده است و این در شرایطی است که روسیه با تحرک زیاد برای دفاع از منافع خود در شمالگان تدارک می بیند. ارتش روسیه دارای زیردریایی ها، هواپیما ها و تانک های قادر به اجرای عملیات در این منطقه است. ضمناً روسیه دارای 40 فروند کشتی یخ شکن است و این امکانات باعث تقویت مواضع مسکو در شمالگان می شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نوامبر 2018 اهمیت شمالگان برای مسکو را خاطرنشان کرده و و از تقویت حضور روسیه در این منطقه خبر داد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала