فراخوان به تجدید نظر در سیاست آمریکا نسبت به روسیه

© Sputnik / Michael Klimentyevفراخوان به تجدید نظر در سیاست آمریکا نسبت به روسیه
فراخوان به تجدید نظر در سیاست آمریکا نسبت به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جرج شولتز، وزیر سابق خارجه، ویلیام پری، وزیر سابق دفاع و ساموئل نان، سناتور سابق آمریکایی در مقاله مشترکی در روزنامه وال استریت ژورنال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به تجدید نظر در سیاست ایالات متحده آمریکا نسبت به روسیه فرا خواندند.

 

پمپئو: آمریکا به دنبال یافتن منافع مشترک با روسیه است - اسپوتنیک ایران
پمپئو: آمریکا به دنبال یافتن منافع مشترک با روسیه است
به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمداران معتقدند روابط روسیه و امریکا به بن بست رسیده است و این وضع می تواند به رویارویی خطرناک و استفاده از جنگ افزار هسته ای منجر شود. آنها معتقدند سطح خطر فعلی بطور محسوس بیشتر از خطر موجود برای صلح جهانی در زمان جنگ سرد است.
دولتمردان سابق می گویند ایالات متحده به راهکار جدیدی در روابط خود با روسیه با روسیه نیاز دارد چون خط مشی سیاسی قدیمی کارگر نیست و کنگره آمریکا باید نقش اساسی را در این روند ایفا کند.
آنها پیشنهاد می کنند گروه دوحزبی در کنگره برای رسیدگی همزمان به تقویت ناتو و از سرگیری گفتگو با روسیه تشکیل شود و علاوه بر این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ترامپ را به انتشار بیانیه مشترکی حاوی نکوهش استفاده از سلاح هسته ای و جنگ هسته ای فرا می خوانند.
در مقاله منتشره گفته می شود:" تجدید نظر در روابط با روسیه در زمینه هایی که دو کشور دارای منافع مشترک بنیادی هستند از جمله کاهش وابستگی به سلاح هسته ای، جلوگیری از افتادن این سلاح به دستهای بی ثبات، جلوگیری از استفاده از آن و در نهایت پایان دادن به موجودیت سلاح هسته ای به عنوان خطری برای صلح برای ما فوق العاده مهم است".
سیاستمداران آمریکایی پوتین و ترامپ را همچنین به ادامه همکاری آمریکا و روسیه در صحنه سیاست جهانی فرا می خوانند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала