نظامیان آمریکایی در منطقه تروریست شناخته می‌شوند

© AFP 2023 / Atta Kenareعراقچی
عراقچی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه پایگاه‌های تروریستی و نظامیان آمریکایی نیز تروریست به‌شمار می‌آیند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که از این پس پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه پایگاه‌های تروریستی و نظامیان آمریکایی نیز تروریست به‌شمار می‌آیند.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ابراز کرد:«مسئولیت پاسبانی از خلیج فارس با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و ممکن است اتفاقات جدیدی رخ دهد. آمریکا یکی از خطوط قرمز اساسی جمهوری اسلامی ایران را رد کرده است.اقدام وزارت امور خارجه در اجرای مأموریت مجلس و مصوبه مرداد 96 نمایندگان برای قرار دادن عناصر آمریکایی حامی تروریست‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی از طرف شورای عالی امنیت ملی است.

وزارت امور خارجه در اجرای این وظیفه به شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که فرماندهی سنتکام و نیروهای آن به‌دلیل جنایات در منطقه و حمایت از تروریست‌ها و همچنین ارتکاب جنایات جنگی در فهرست تروریست‌ها قرار گیرد.نیروهای عملیاتی و پرسنل سنتکام به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در جنایات صورت‌گرفته در سوریه،​ یمن، فلسطین و حمایت از داعش نقش دارند.

تصمیم اخیر آمریکا می‌تواند تبعات زیادی در پی داشته باشد و از این پس آمریکایی‌ها در پایگاه‌هایشان در منطقه سرباز آمریکایی نیستند و از نظر ما این پایگاه‌ها، پایگاه‌هایی تروریستی و نیروهای مستقر در آن تروریست شناخته خواهند شد.از این پس نوع برخورد با این نیروها متناسب با آنان خواهد بود و شرایط جدیدی را خواهیم داشت.

پیش از این از طریق سوئیس به آمریکا به‌طور مستقیم پیام داده بودیم که در صورت قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، اقدام متقابل خواهیم کرد و مسئولیت پس از این اقدام با آمریکایی‌ها است. اقدام اخیر آمریکا خطای سیاسی و راهبردی است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала