واکنش سفیر ایران به اقدام امریکا+عکس

© Sputnik / Sergey Kuznetsov /  مراجعه به بانک تصاویر سنایی
سنایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سنایی:آمریکا از شکست‌های بیست ساله‌اش در منطقه عبرت نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک،دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز 8 آوریل اعلام کرد که واشنگتن، سپاه را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.

مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه در این خصوص گفت:«آمریکا در ادامه اقدامات یک جانبه خود، بار دیگر نشان داد که به قواعد و هنجارهای بین المللی پایبندی ندارد. تصمیم‌‌ برای تروریستی اعلام‌ کردن سپاه که بخشی از ساختار کشور و نماد مبارزه با تروریسم در منطقه است، نشان میدهد آمریکا از شکست‌های بیست ساله‌اش در منطقه عبرت نگرفته است».

​وزارت امور خارجه ایران در اجرای این وظیفه به شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که فرماندهی سنتکام و نیروهای آن به‌دلیل جنایات در منطقه و حمایت از تروریست‌ها و همچنین ارتکاب جنایات جنگی در فهرست تروریست‌ها قرار گیرد.نیروهای عملیاتی و پرسنل سنتکام به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در جنایات صورت‌گرفته در سوریه،​ یمن، فلسطین و حمایت از داعش نقش دارند.

تصمیم اخیر آمریکا می‌تواند تبعات زیادی در پی داشته باشد و از این پس آمریکایی‌ها در پایگاه‌هایشان در منطقه سرباز آمریکایی نیستند و از نظر ما این پایگاه‌ها، پایگاه‌هایی تروریستی و نیروهای مستقر در آن تروریست شناخته خواهند شد.از این پس نوع برخورد با این نیروها متناسب با آنان خواهد بود و شرایط جدیدی را خواهیم داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала