سفیر سابق مصر در مورد تصمیم ترامپ اظهار نظر کرد

© Wikipedia / MrInfo2012سفیر سابق مصر در مورد تصمیم ترامپ اظهار نظر کرد
سفیر سابق مصر در مورد تصمیم ترامپ اظهار نظر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر سابق مصر: تصمیم ترامپ در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل اجازه می دهد تا به طور قانونی علیه سپاه عمل کند.

به گزارش اسپوتنیک، حسین خدیری، سفیر سابق مصر در ایران، در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تصمیم ترامپ در مورد قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی به اسرائیل اجازه می دهد تا به طور قانونی علیه سپاه اقدام کند.

وی گفت: "معنای این تصمیم چنین است که هدف قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط اسرائیل مانند یک اقدام قانونی به نظر می رسد و نه یک اقدام خصمانه، همچنین اقدام علیه قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده یک سازمان تروریستی قانونی می شود."

خدیری تاکید کرد که این اقدام برای این در نظر گرفته شده است تا ایران را مجبور به پاسخ دادن در کوتاه مدت کند.

شورای عالی امنیت ملی ایران به دنبال اقدام خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را از گروه های تروریستی معرفی کرد.

شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده امریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست«سازمان‌های تروریستی خارجی» در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز امریکا اعلام می‌نماید، رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن، سپاه را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.

ترامپ در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، نوشت: من امروز به‌طور رسمی اعلام می‌کنم که دولت من قصد دارد بر اساس بند شماره 219 از "قانون مهاجرت و ملیت"، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سپاه قدس را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала