بخشی از خاطرات نوه صدام حسین

© AFP 2023 / INAبخشی از خاطرات نوه صدام حسین
بخشی از خاطرات نوه صدام حسین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نوه صدام حسین درباره خاطرات خود از وقایع عراق می نویسد.

شخانم حریر حسین کامیل، نوه صدام حسین، رئیس جمهور پیشین عراق، در گفتگو با اسپوتنیک در مورد خاطرات خود در زمان حمله آمریکا به عراق و فرارشان می گوید. 

انتشار عکس های خانوادگی نوه صدام حسین - اسپوتنیک ایران
انتشار عکس های خانوادگی نوه صدام حسین

وی در این خصوص گفت: "ایده نوشتن خاطرات درباره خانواده صدام ناشی از این واقعیت است که توصیف رویدادهایی که اخیرا در مورد وطن من نوشته شده است با اغراق بسیار در اغلب منابع نقل شده است. داستان خانواده ام، اغلب با تخیلات امیخته شده است. گفتن حقیقت، برای من عنوان نویسنده و شاهد تمام این حوادث، وظیقه من است".

به گفته وی، در روزهایی که بغداد سقوط کرد، تصمیم گیری ها در خصوص فرار و نجات، توسط زنان خانواده بدون هیچ حمایتی گرفته می شد.

نوه صدام گفت: "طرح فرار اماده نشده بود. مادر من تصمیم گرفت که ما باید جداگانه فرار کنیم، در یک گروه فرار کردن بسیار خطرناک بود. ما فقط می توانستیم بر افراد نزدیک خانواده متمرکز شویم، خطرات بسیار زیادی وجود داشت. بسیار ترسناک بود".

وی پیش از این در مورد شبی که از عراق فرار کرده بودند گفت:
شب سرد و وحشتناکی بود. ما در موصل بودیم. مادرم رغد و عمه رعنا، دومین دختر صدام حسین، بلافاصله با فرزندان خود به سوریه رفتند. از مرز با پای پیاده رد شدند. نگهبانان مرزی سوریه آتش گشودند، ترسناک بود. خوشبختانه هیچ کس صدمه ندیده بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала